تغییر برند یک شرکت یا همان ریبرندینگ، هرگز آسان نیست. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا استراتژی مطمئنی طراحی و اجرا کنید. اگر ریبرندینگ به درستی انجام شود، می‌تواند موقعیت شما در بازار و وفاداری مشتریانتان را تقویت کند. اما هدف اصلی، تنها تغییر نام تجاری نیست. شما باید به مردم، هویت شرکت یا سازمان‌تان را یادآوری کنید تا به مخاطبان وسیع‌تری دسترسی پیدا کنید و از تلاش‌های خود، حداکثر بهره را ببرید.

بهترین راه برای انجام همه این کارها، انتشار بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری است. با انتشار این بیانیه، توجه رسانه‌ها را جلب خواهید کرد و آگاهی مخاطبان درباره برند و تغییرات آن افزایش می‌یابد.

 

 

بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری چیست؟

همان طور که می‌دانید، بیانیه مطبوعاتی به طور عمومی، یک سند مختصر و مفید است که برای اعلام اخبار تجاری، با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. اما یک بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری چه تفاوتی با یک بیانیه مطبوعاتی عمومی دارد؟

در بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری، راه اندازی برند جدید، اعلام می‌شود. این بیانیه باید شامل مواردی مانند لوگوی جدید برند، رنگ‌ها و تمام عناصر بصری آن برند باشد. علاوه بر این، باید هرگونه تغییر اصلی و داستان برند جدید را هم نشان دهد.

لیستی کامل از مواردی که باید در بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری خود در نظر بگیرید:

  • نام تجاری جدید
  • لوگوی جدید
  • رنگ‌های جدید
  • جزئیات طراحی مجدد وب سایت
  • تغییرات پیشنهادی درباره UX/UI
  • عناصر گرافیکی
  • تغییرات اصلی برند
  • داستان برند
  • هدف و ماموریت برند
  • موقعیت یابی برند

 

ریبرندینگ تغییر نام تجاری بیانیه مطبوعاتی ریبرندینگ بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری

 

هدف نهایی هر بیانیه مطبوعاتی به دست آوردن پوشش رسانه‌ای بیشتر برای اعلام آن است تا مشتریان از تغییرات و نظرات مدیریت آگاه شوند. از نتایج جانبی انتشار بیانیه مطبوعاتی ریبرندینگ موفق، می‌توان به بهبود SEO و افزایش ترافیک سایت اشاره کرد.

 

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری

۱. مقدمه ای کامل بنویسید

برای داشتن یک شروع استاندارد، باید به «۵W» پاسخ دهید. یعنی چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا. این اطلاعات پایه‌ای، ساختن بیانیه مطبوعاتی ریبرندیگ شما را آسان می‌کند.

  • چه کسی: مشخص کنید که بیانیه مطبوعاتی در مورد چه کسی است. در این بیانیه، هویت شرکتی که نام تجاری‌اش تغییر کرده، باید بیان شود. اگر شرکتی در فرآیند ریبرندینگ، نام برند خود را نیز تغییر داده، باید نام قدیمی و جدیدش را نیز ذکر کند.
  • چیست (چه چیزی): توضیح دهید که این اطلاعیه در مورد چیست. جزئیات عناصر شرکتی که تغییر کرده مانند نام، لوگو، طراحی وب سایت و غیره را بیان کنید.
  • چه زمانی: مشخص کنید که برند جدید از چه زمانی شروع به کار کرده است.
  • کجا: اگر آدرس وب‎سایت تغییر کرده است، لینک آدرس وب‎سایت جدید را به اشتراک بگذارید.
  • چرا: در این قسمت مشخص کنید که چرا برند جدید شما اهمیت دارد و چرا باید پوشش داده شود.

 

معمولا به این ۵ سوال در پاراگراف ابتدایی یک بیانیه مطبوعاتی پاسخ داده می‌شود. بنابراین، قبل از شروع پیش‌نویس انتشار خبر تغییر نام تجاری، به این سوالات پاسخ دهید تا مطمئن شوید که همه ابعاد را بررسی کرده اید.

 

۲. مانند یک مقاله خبری بنویسید

بیانیه مطبوعاتی خود را مانند یک مقاله خبری، مختصر و بی طرفانه بنویسید. چون اکثر افرادی که بیانیه مطبوعاتی ریبرندینگ شما را می‌خوانند، خبرنگاران هستند.

 

۳. سوم شخص بنویسید

برای نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی ریبرندینگ خوب، بهتر است که از دیدگاه یک فرد مستقل و مشاهده‌گر نوشته شود.

 

۴. کوتاه و مختصر بنویسید

یک بیانیه مطبوعاتی مؤثر، کوتاه و دقیق است. در مجموع بیش از ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه را مدنظر قرار دهید. اگر بیانیه‌تان بیشتر از یک صفحه شد، آن را کاهش دهید.

 

۵. بزرگنمایی نکنید

از هرگونه اغراق و بزرگنمایی دوری کنید. تمرکز خود را بر روی ارائه یک بیانیه واضح و آموزنده بگذارید.

 

۶. مخاطبین خود را بررسی کنید

مشخص کنید که رسانه‌هایی که با آن‌ها طرفید یا خوانندگان این بیانیه چه کسانی هستند؟ جستجو کنید که آن‌ها چه نوع اخباری را پوشش می‌دهند و اینکه آیا برند جدید شما با موضوعات این اخبار مرتبط است یا خیر.

در این زمینه می‌توانید از تمپلت‌های تخصصی نوشتن بیانیه مطبوعاتی ریبرندینگ مثل Prowly  استفاده کنید یا از مشاوره نیوزروم بهره ببرید.

 

قالب انتشار مطبوعاتی تغییر نام تجاری

بیانیه‌های مطبوعاتی استاندارد نیز مانند یک گزارش خبری، با یک هدلاین و ساب‌هدینگ جذاب ارائه می‌شوند. ساختار نحوه ارائه اطلاعات شبیه یک «هرم معکوس» است که مهم‌ترین جزئیات در ابتدای متن و داده‌های تکمیلی در انتهای متن ارائه می‌شود.

یک الگو و قالب استاندارد برای انتشار هر خبر ریبرندینگ به صورت زیر است:

  • عنوان: به طور خلاصه و کوتاه، خبر تغییر نام تجاری شرکت‌تان را بیان کنید.
  • پاراگراف اول: به ۵W (5 سوالی که بالاتر گفتیم) پاسخ دهید تا تمام اطلاعات مرتبط و لازم را در اختیار خبرنگاران قرار دهید.
  • پاراگراف دوم و سوم: به طور جزئی‌تر، اخبار شرکت خود و اطلاعات اضافی که زاویه داستانی‌تان را می‌سازد، ارائه دهید.
  • پاراگراف چهارم: نقل قولی از مدیریت ارشد شرکت درج کنید. به عنوان مثال، این نقل قول نشان دهد که تغییر نام تجاری چه معنایی برای شرکت دارد.
  • پاراگراف پنجم: هر گونه اطلاعات مفید اضافی برای تکمیل اطلاعیه را بیان کنید.
  • جمع بندی (Boilerplate): یک معرفی و نمای کلی از شرکت را نشان دهید. (این بخش همان «درباره ما یا About us » از وب سایت شرکت‌تان است)
  • اطلاعات تماس: نام و ایمیل شخصی که به سوالات مطبوعاتی رسیدگی می‌کند را درج کنید.

 

شناسایی قلاب بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری

دقیقا مثل یک مقاله خبری، باید «قلاب» اعلامیه خود را شناسایی کنید. یک بیانیه مطبوعاتی خوب ضمن جلب توجه خواننده، جزئیات آموزنده ای را بیان می‌کند.
برای پیدا کردن قلاب بیانیه، باید از خودتان بپرسید که چه چیزی بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری شما را ارزشمند می‌کند:

  • آیا تغییر نام تجاری، دلیل بزرگتر و مهمتری دارد؟
  • آیا از زمان تغییر نام تجاری خود متوجه افزایش چشمگیر ترافیک یا نرخ تبدیل شده اید؟
  • آیا پیام مهمی پشت تغییر برند شما وجود دارد؟

 

پس یعنی شما باید علت و دلیل اصلی تغییرات در برندتان را مشخص کنید و آن را در بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری خود بگنجانید.

 

 

چگونه اخبار بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری را منتشر کنیم؟

هنگامی که بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری خود را نوشتید، باید آن را توزیع کنید. هدف اصلی شما، افزایش آگاهی از برند از طریق به اشتراک گذاشتن اخبار خود با خبرنگاران مرتبط است.
برای توزیع بیانیه‌های مطبوعاتی در رسانه‌ها، دو روش آزمایش شده وجود دارد که عبارتند از: استفاده از یک سرویس توزیع مطبوعاتی یا ارسال دستی بیانیه مطبوعاتی برای خبرنگاران.

 

استفاده از یک سرویس توزیع مطبوعاتی

اساسا پلتفرمی که بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری شما را در ازای پرداخت هزینه منتشر می‌کند، دارای پایگاه داده وسیعی از مخاطبین است. برخی نیز به صورت قراردادهای خاص، مقدار پوشش مشخصی را در جایی تضمین می‌کنند.
با این اوصاف، هزینه‌های درنظر گرفته شده برای این راه، می‌تواند بسیار زیاد باشد. همچنین هیچ اطمینانی وجود ندارد که پول خرج شده، بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری شما را به رسانه‌های مورد نظرتان برساند.

 

ارسال یک ایمیل برای انتشار مطبوعاتی

یک استراتژی مقرون‌به‌صرفه‌تر این است که خودتان به طور دستی، بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری خود از طریق ایمیل به فهرستی از مخاطبین رسانه ارسال کنید. یعنی در این روش، جمع آوری لیست مخاطبین بیانیه مطبوعاتی‌تان، بر دوش خودتان خواهد بود.
اگرچه ممکن است مورد توجه قرار نگیرید و درخواست پوشش رسانه‌ای تان مورد قبول واقع نشود، اما با این روش، لیست تماس رسانه‌ای تهیه می‌کنید و با خبرنگارانی آشنا می‌شوید که از همکاری با شما خوشحال خواهند شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتردرباره نحوه ارسال بیانیه مطبوعاتی به خبرنگاران، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

زمان ارسال یک بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری

اول از همه، برای اینکه بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری خود را به بهترین وجه در رسانه‌ها نشان دهید، باید آن را در زمان مناسبی منتشر کنید.
اگر یک بیانیه مطبوعاتی که فاقد ارزش خبری باشد، ارسال کنید، می‌تواند تأثیر منفی بر روابط آینده شما با رسانه‌ها داشته باشد. زمانی که اخبار ترند و با ارزشی داشتید، بیانیه مطبوعاتی تهیه و ارسال کنید.
در رابطه با بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری هم باید منتظر بمانید تا برند تجاری جدید شما قبل از اعلام آن تکمیل شود. به این ترتیب، خبرنگاران می‌توانند شاهد ریبرندینگ باشند و مشتاقانه، پوشش رسانه ای خبر اعلام برند جدیدتان را بپذیرند.

 

جمع‌بندی

بدون شک، اعلام تغییر برند تجاری، زمان هیجان انگیزی است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می‌توانید آگاهی از برند را افزایش دهید و به پایگاه مشتریان گسترده‌تری برسید. انتشار بیانیه مطبوعاتی ساده و تک صفحه‌ای تغییر نام تجاری می‌تواند به شما در رسیدن به این نتایج کمک کند.
تغییر برند کار بزرگی است. اگر هنوز در مورد نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی تغییر نام تجاری مطمئن نیستید، همین حالا از مشاوره نیوزروم استفاده کنید!

 

عضویت در خبرنامه