فرقی نمی‌کند در انتشار اخبار سازمانی تازه کار یا یک با تجربه باشید، همیشه برای بهبود نوشتن کیت پرس آنلاین خود، باید به دنبال فرصت باشید و نوشتن خبر را با قالب اخبار سازمانی ادامه دهید.

الگوی انتشار اخبار ما به شما کمک می‌کند اخبار خود را با مخاطبان و رسانه‌های هدف خود به اشتراک بگذارید. در ادامه این مقاله، فرمت و قالب استاندار اخبار سازمانی را با هم بررسی می‌کنیم که می‎توانید برای اخبار خود از آن استفاده کنید.

 

یک نمونه و مثال از انتشار خبر

 

عنوان یا هدلاین

در اولین بخش خبر خود نیاز به یک عنوان یا هدلاین دارید. مثل مورد زیر:

 

آتاری (Atari) نسخه بازسازی‌شده بازی فوت فایت با قابلیت بازی آنلاین چند نفره را برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۲ در Atari VCS معرفی کرد که در آینده ای نزدیک روی کنسول‌ها و رایانه شخصی هم قابل نصب است!

 

اشتراک گذاری

خبر شما باید بخشی با محتوای اشتراک گذاری مطلب داشته باشد تا از طریق پلتفرم‌های مختلف قابل اشتراک گذاری باشد. می‌توانید از آیکون‌های برنامه‌های مدنظرتان استفاده کنید. مثلا یک آیکون فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر بگذارید که با کلیک روی آن کاربران بتوانند لینک شما را در شکبه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

 

تیتر فرعی یا ساب هدلاین

علاوه بر سرتیتر و تیتر اصلی شما به یک تیتر فرعی یا ساب هدلاین هم نیاز دارید. مانند نمونه زیر:

 

برای بازی‌های چند نفره در بازسازی Atari Arcade و ۷۸۰۰ Classic آماده شوید!

 

بدنه متن

بخش اصلی در قالب اخبار سازمانی شما، بدنه آن است. در این بخش باید خبر اصلی و متن محتوای تولیدی خود را ارائه دهید. در قسمت بدنه خبر، باید جزییات خبر را بیان کنید. یعنی چیستی، چرایی، زمان رویداد، متصدیان رویداد و سایر موارد را درباره آن شرح دهید. در ادامه مثال‌های قبلی، این متن بدنه زیر به عنوان مثال بیان شده:

 

ژوئیه ۲۰۲۱ یکی از برندهای معروف سرگرمی‌های تعاملی جهان یعنی Atari امروز بازسازی جدیدی از بازی محبوب کلاسیک Food Fight را اعلام کرد. نمونه جدید این بازی که با همکاری استودیو Mega Cat توسعه یافته و در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، دارای چهره‌های آشنا از بازی محبوب اصلی است. این بازی به عنوان یک بازی ممتاز با گرافیک مدرن سه بعدی، شخصیت‌های جذاب جدید و گیم پلی به روز شده با پشتیبانی چند نفره آنلاین دوباره بازسازی می‌شود.

 

 

بخش چند رسانه‌ای به همراه متن

در این قسمت، در کنار توضیحاتی که در خبر داده می‌شود، تصاویر یا نوع دیگر از رسانه ارائه می‌شود. به همین دلیل به آن بخش چندرسانه ای همراه با متن می‌گویند. همچنین گاهی با لینک دهی به یک کیت مطبوعاتی، خواننده را به رسانه‌های منتشر شده در آن ارجاع می‌دهند. در ادامه مثالی از آن را بررسی می‌کنیم:

 

با الهام از بازی اصلی که در سال ۱۹۸۳ در بازی های آرکید و سپس در سال ۱۹۸۶ در آتاری ۷۸۰۰ عرضه شد، در بازی Food Fight بازیکنانی را می‌بیند که نقش چارلی چاک را بازی می‌کنند، پسری که میل به بستنی باعث می‌شود که با گروهی از افراد به مشکل بخورد. سرآشپزهای بدجنس – آنجلو، اسکار و زوربا. بازیکنان باید از سرعت و حیله‌گری برای دوری از دشمنان استفاده کنند، یا مسیر دیگری را انتخاب کنند و در نبردهای سحتی شرکت کنند. جایی که دعوا با غذا شکل می‌گیرد و سلاح شما غذا است! این یک نبرد رضایت‌بخش از پاشیدن چاشنی‌ها، انفجار خوراکی‌ها و ترکش‌های آبدار است.

 

Food Fight برای اولین بار در Atari VCS با محتوای بازی منحصر به فرد برای پلتفرم راه اندازی شد. آتاری VCS اولین دستگاه بازی و سرگرمی خانگی جدید این برند است که ۴۰ سال پیش عرضه شد.
یک کیت مطبوعاتی با جزتیاتی درباره Atari VCS، از جمله عکاسی محصول، اسکرین‌شات‌های بازی و آرم‌ها در این لینک موجود است. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری درباره قالب خبر سازمانی آتاری به دست بیاورید، حتما نگاهی به آن بیندازید.

 

درباره ما (شرکت شما)

در این قسمت، خلاصه‌ای از داستان شرکت و مجموعه فعالیت‌هایتان ارائه می‌دهید تا مخاطب یک دید کلی از سازمان شما پیدا کند. مثل شرکت آتاری که در مثال‌های بالا توضیح داده شد. مثلا:

درباره ATARI
ATARI یک شرکت سرگرمی و یک برند نمادین صنعت بازی است که از نسل‌ها و مخاطبان فعلی فراتر می‌رود. این شرکت به دلیل سرگرمی‌های چند پلتفرمی، تعاملی و محصولات دارای مجوز در سطح جهانی معروف شده است. ATARI دارای مجموعه‌ی بیش از ۲۰۰ بازی و امتیاز منحصر به فرد، از جمله برندهای مشهور جهانی مانند Asteroids، Centipede، Missile Command، Pong، و RollerCoaster Tycoon را دارد. آتاری دفاتری در نیویورک و پاریس دارد. به صورت آنلاین در Atari.com به ما سر بزنید.

 

اطلاعات تماس شرکت

در آخر هم برای ارتباط با شرکت، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی تان را شرح دهید. مثل:


UberStrategist Inc.
ماریو آر کرول، سی جی ملندز و جسیکا تیمز
pr@uberstrategist.com
۱-۶۴۶-۸۴۴-۸۹۸۳

 

انتشار اخبار سازمانی نیازمند یک فرمت و قالب استاندارد است تا براساس آن، نیاز اصلی خواننده را رفع کنید. از این طریق، به کامل ترین شکل خبر خود را تولید کنید و آن را در اتاق خبر خود یا در سایت‌های دیگر منتشر کنید.

می‌توانید با ساختن اتاق خبر در نیوزروم، اخبار سازمانی خود را به راحتی در اتاق خبر اختصاصی سازمانتان منتشر کنید.

برای درخواست ایجاد اتاق خبر مخصوص خودتان کافیست فرم زیر را پر کنید