ما در نیوزروم از ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا و انتشار اخبار بهره می‌بریم تا بتوانیم به بهترین شیوه اتاق خبر را تجهیز کرده و اطلاعات مفید و موثقی را به مخاطبان‌مان ارائه دهیم.

 

در راستای این تلاش، قطعا نیازمند تجهیزاتی هستیم که در آماده‌سازی و تهیه مطالب و انتشار آنها به ما کمک کند. دنیای دیجیتال امروزه ابزارهای مفید و متنوعی را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم بهتر و راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و دانش و تخصص خودمان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم.

 

در این گفتار تلاش نمودیم مهمترین ابزارهای مورد استفاده مدیران و تیم تخصصی نیوزروم را به شما معرفی کنیم که از آنها برای مدیریت محتوا بهره می‌برند.

 

Google Docs: ابزار آنلاین برای همکاری در نوشتن و ویرایش متن‌ها

سرویس گوگل داکس که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، یک واژه‌پرداز رایگان مبتنی بر وب است و برای استفاده از این ابزار رایگان و آنلاین گوگل، کافیست یک حساب کاربری در گوگل ایجاد کنید. می‌توانید به کمک آن، اسناد را از طریق کامپیوتر یا هر دستگاه تلفن همراه هوشمندی در هر قالب و فونتی به صورت آنلاین ایجاد، ویرایش و ذخیره کرده و به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

یکی از مزایای اصلی استفاده از Google Docs این است که همکاران می‌توانند تاریخچه بازبینی هر گونه تغییر ایجاد شده در اسناد و زمانی انجام این تغییرات را مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند کنترل کنند که چه کسی کار آنها را بیند. ابزارهای داخلی گوگل داکس به کاربران اجازه می‌دهد در مورد تغییرات بحث کنند و با هم بر روی یک سند کار کنند.

 

Evernote: برای ذخیره و مدیریت یادداشت‌ها، مقالات و منابع

اِورنوت، یک برنامه نت‌برداری است که طراحی شده تا متون، تصاویر، فیلم‌ها و صداهای ضبط شده را جمع‌آوری و سازماندهی کند. توان پشتیبان‌گیری این یادداشت‌ها در فضای ابری، به کاربر اجازه می‌دهد تا از هر پلتفرمی به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشد.

 

استفاده از Evernote نسبتاً آسان است و می‌تواند به شما کمک کند بهره‌وری و سازماندهی داشته باشید. یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های اورنوت، Evernote Web Clipper است که یک افزونه مرورگر برای کپی کردن محتوای وب در نوت‌بوک شما به صورت مستقیم می‌باشد.

 

 

Trello: برای مدیریت پروژه‌ها، تعیین وظایف و برنامه‌ریزی

ترلو، یکی از برنامه‌های مدیریت پروژه آنلاین برای ساده‌سازی فرآیند ویرایش است که چه با یک تیم انتشاراتی بزرگ کار کنید یا یک تیم کوچک، کارآیی دارد و نه تنها یک ابزار انعطاف‌پذیر است بلکه می‌توانید با فرمت رایگان آن کارهای زیادی انجام دهید.

 

افراد و سازمان‌های بزرگ از این وب سایت مدیریت پروژه همه‌کاره استفاده می‌کنند. سیستم ترلو از چندین صفحه، جدول یا ستون و کارت تشکیل شده که به شما کمک می‌کند اطلاعات زیادی را به صورت یکجا ثبت و ردیابی کنید. در واقع مزیت این سیستم در جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به یک مقاله خاص و کل فرآیند ویرایش در یک مکان است و می‌توانید آن را با سایر اعضای تیم به اشتراک گذارید.

 

WordPress: برای ایجاد و مدیریت وبسایت‌ها و وبلاگ‌های خبری

به قول مت اپلبی، یکی از اعضای موسسه CIPR، وردپرس، به عنوان پلتفرم وبلاگ‌نویسی مورد علاقه جهانیان، برای ایجاد و مدیریت اتاق خبر رسانه‌های اجتماعی ایده‌آل است. این پلتفرم در سه نسخه رایگان، پولی یا پریمیوم و تجاری عرضه شده که هرکدام مزایا و معایب خورد را دارند. به طور مثال نسخه رایگان دارای تبلیغات و محدودیت در شخصی‌سازی است اما نسخه پریمیوم به قابلیت گوگل‌آنالیز دسترسی دارد.

 

امکان انتخاب تم‌های خبری که از ساختار سایت مراقبت می‌کنند و با ظاهری آماده احساس داشتن یک نشریه آنلاین را به شما می‌دهند، وردپرس را به یک گزینه مناسب برای اتاق خبر تبدیل کرده است. اکثر گزینه‌های سفارشی‌سازی حداقل به شما اجازه می‌دهند هدر خود را طراحی کرده و لگو شرکت را به آن اضافه کنید. این پلتفرم همچنین یک گزینه طرح‌بندی صفحه گالری دارد که می‌توانید از آن برای تنظیم نمونه کارهای رسانه خود استفاده کنید.

 

 

Adobe InDesign: برای طراحی و صفحه‌آرایی مطالب و مقالات

این‌دیزاین، نرم‌افزاری برای تولید و ویرایش صفحات از قبل طراحی شده است و به چیدمان مطالب برای ساخت پوستر، بروشور، مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌ها، متون سخنرانی و کتاب‌های الکترونیکی کمک می‌کند. از این نرم‌افزار می‌توان برای انتشار تصاویر، نمودارها، جداول و سایر رویه‌های حرفه‌ای بهره برد.

 

این نرم‌افزار همچنین در جهان به برنامه‌ای درجه یک و به اصطلاح نامبر وان برای توسعه‌دهندگان، عکاسان و طراحان تعاملی تبدیل شده تا بتوانند در هر موقعیتی از آن برای قرار دادن محتوا و تصاویر در هر قالبی استفاده کنند. این‌دیزاین قابلیت ادغام با سایر ابزارهای ادوبی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور را دارد. همچنین از پردازشگرهای کلمه مانند MS Word و Adobe InCopy برای وارد کردن متن استفاده می‌کند.

 

Hootsuite: برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی و انتشار خبرها در شبکه‌های اجتماعی

هوت‌سوئیت، اولین پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی در جهان است که تقریباً به تمام کارهای روزانه یک مدیر شبکه‌های اجتماعی رسیدگی می‌کند. شما می‌توانید هر کاری از مدیریت محتوا و زمان‌بندی و انتشار پست‌ها گرفته تا مدیریت تیم‌ها و ارزیابی بازگشت سرمایه را با یک پلتفرم انجام دهید.

 

Hootsuite قابلیت ادغام با فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، توییتر، پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی را دارد. این پلتفرم به شما کمک می‌کند که کانال‌های اجتماعی‌تان را بهتر مدیریت کنید، مخاطبان جدید جذب کنید و برندتان را ارتقا دهید.

 

 

Ahrefs: برای تحقیقات کلمات کلیدی، بهبود سئو و مانیتورینگ رقبا

اِی اِچ رِف، یک ابزار SEO است که طراحی شده تا به افراد در کسب رتبه‌های بالاتر در گوگل کمک کند. این مجموعه نرم‌افزار شامل ابزارهایی برای لینک‌سازی، تحقیق درباره کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی رتبه و ممیزی سایت است.

 

بیشتر ویژگی‌های داخلی Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده و اغلب برای یافتن محتوایی که در یک موضوع خاص (از نظر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و/یا پیوندها) عملکرد خوبی داشته از آن استفاده می‌کنند. کسانی که امروزه بیشتر از Ahrefs استفاده می‌کنند عبارتند از: صاحبان مشاغل کوچک که شخصا سئو وب‌سایت‌شان را انجام می‌دهند، آژانس‌های سئو که با چندین مشتری کار می‌کنند، بازاریابان «داخلی» که بازاریابی سایت کارفرمای خود را انجام می‌دهند، بازاریابان مستقلی که چندین سایت مختلف را اداره می‌کنند و مشاوران سئو که در مورد استراتژی سئو به مشتریان مشاوره می‌دهند.

 

ScribbleLive: برای ایجاد، مدیریت و انتشار محتوای چندرسانه‌ای و پویا

ScribbleLive نرم‌افزار طراحی شده با کلان داده‌ها است که پیشروترین پلتفرم را برای بازاریابی نامحدود محتوا و انتشار موثر آن ارائه می‌‌دهد. سیستم همه‌کاره SaaS برای عرضه نتایج بهینه کسب و کار، تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌کننده را با تکنولوژی‌های برنامه‌ریزی، ایجاد و توزیع محتوا ترکیب می‌کند.

 

ScribbleLive به طور معمول برای بازاریابی محتوایی، آنالیز نرم‌افزار، مدیریت رویدادها، خودکارسازی بازاریابی و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی توسط بیش از ۵۰۰ شرکت از جمله برندهای بزرگ جهانی مانند ردبول، بایر، فراری، سی ان ان، اوراکل، دل، و نیسان استفاده می‌شود.

 

منابع: techtargetniramagazinetrainingprstackeducbahelp.hootsuitebacklinkodiscovercloud