ساختمان شماره دو دانشکده تازه تاسیس گردشگری دانشگاه تهران با عنوان «ساختمان ارگ بم دانشکده گردشگری» روز سه‌شنبه با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران و دکتر داود حومنیان رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران افتتاح شد.
به گزارش اتاق خبر دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران پس از افتتاح ساختمان شماره دو دانشکده تازه تاسیس گردشگری، از کلاس‌های درس این دانشکده بازدید کردند.دکتر داود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران روز سه‌شنبه دوم آبان ماه در مراسم افتتاح ساختمان شماره ۲ دانشکده تازه‌تاسیس گردشگری دانشگاه تهران با یادآوری اینکه این دانشکده در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است، گفت: دانشکده گردشگری پس از گذشت دو سال از تأسیس، در هر سه مقطع تحصیلی دانشجو دارد و همان طور که در شعار دانشگاه تهران بر تحقق دانشگاه کارآفرین تاکید شده است، در ۱.۵ سال اخیر توانسته‌ایم ارتباط تنگاتنگی با صنعت و جامعه و نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار برقرار کنیم.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران اعلام کرد: به زودی برگزاری دوره MBA هوانوردی را با ایران ایر و MBA هتلداری را با گروه هتل‌های پارسیان شروع خواهیم کرد. در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، علاوه بر تربیت دانشجو، تربیت نیروی ماهر در گردشگری را نیز وظیفه خود می‌دانیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز اظهار داشت: دانشکده گردشگری بر اساس تقاضامحوری و با نگاه به برنامه‌های دولت مردمی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر حل مسائل جامعه ایجاد شده است. بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم، یکی از حوزه‌هایی که خلأ وجود دارد و دانشگاه می‌تواند در زمینه آن به جامعه و صنعت کمک کند، حوزه گردشگری است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تلاش‌های علمی در حوزه گردشگری در کشور نوپا است، بیان داشت: علیرغم ظرفیت‌های خوبی که در کشورمان وجود دارد اما از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در کشور به درستی استفاده نشده است. از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده گردشگری انتظار می‌رود هم برای تقویت مباحث علمی و هم مباحث مدیریتی حوزه گردشگری نقش موثری ایفا کنند تا بستر لازم برای شکوفا شدن ظرفیت‌های گردشگری در کشور فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عنوان آخرین سخنران آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده گردشگری، بیان داشت: جای دانشکده گردشگری در دانشگاه تهران خالی بود و اکنون با تاسیس این دانشکده، امیدواریم توفیقات آن الگویی برای سایر دانشکده‌هایی باشد که در کشور تاسیس می‌شوند. این صنعت و دانش در کشورمان مانند خیلی از رشته‌های علمی هنوز به آن بلوغ لازم نرسیده است؛ بنابراین انتظار می‌رود اساتید و دانشجویان فعال در دانشکده گردشگری که از اولین‌های این رشته هستند، نقش‌ تاثیرگذار و شاخصی داشته باشند.

وی افزود: اساتید و محققان دانشکده گردشگری شایسته است که تورهایی بگذارید و از کشورهای صاحب نام در عرصه توریسم بازدید بعمل آورید، از سرفصل‌های درسی و تجربیات آنها بهره‌برداری لازم صورت دهید و مجموعه تلاش‌هایی را ساماندهی کنید که انتقال فناوری در زمینه گردشگری صورت گیرد.