دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت استاد برجسته و پیشکسوت دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، پیام صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، پیام تسلیت دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر عباس شریفی تهرانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد برجسته و الگوی علمی کشورمان زنده‌یاد دکتر عباس شریفی تهرانی استاد فقید دانشگاه تهران که ریاست گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران را نیز برای دوره‌ای طولانی در کارنامه خود داشت، مایه تأثر و تالم فراوان گشت.

سرآمدی استاد شریفی تهرانی به اذعان همکاران و دوستدارانش، نه فقط بخاطر درخشش در حوزه تخصصی خود، بلکه بیش از هر چیز مرهون تلاش‌های این دانشمند ممتاز و اخلاق‌مدار در بسترسازی برای ترویج علم، الگوسازی برای جامعه علمی و تربیت شاگردان تأثیرگذار بوده است.

این دانشمند فاضل و چهره ماندگار کشورمان که مفتخر به دریافت نشان درجه یک دانش به عنوان پیشگام علم بود، بهره‌گیری از روش‌های علمی در جهت تحقق امنیت غذایی و ملموس بودن تأثیرگذاری علم در بهبود وضعیت جامعه را همواره در نظر داشت.

بدینوسیله از طرف خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار، دانشگاهیان و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

سید محمد مقیمی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

 

 

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی دانشگاه تهران