رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با اعلام آمادگی برای تداوم برگزاری خانه‌های گفتگو توسط دانشکده حکمرانی، گفت: همتی که منجر به برگزاری خانه گفتگوی انتخابات شده است را به فال نیک بگیریم و آن را ادامه دهیم؛ ما در دانشکده حکمرانی آمادگی ادامه دادن آن را داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی‌اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران که با حضور بیش از ۸۰ استاد دانشگاه تهران از طیف‌های فکری متفاوت و چهره‌های سیاسی از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: از چشم‌انداز حکمرانی، منافع ملی برایمان مهم است و در نگاه به منافع ملی اهمیتی ندارد که کدام حزب و دسته چگونه می‌خواهد به قدرت برسد. مهم این است که این به قدرت رسیدن اقتدار ملی را خدشه‌دار نکند. یعنی نگاه ما معطوف به این است که حتی‌المقدور چالش‌های سیاسی ما به اقتدار ملی لطمه نزند.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران افزود: مهم این است که ما ببینیم به طرف کدام مجلس می‌خواهیم برویم؟ مجلسی می‌خواهیم که هوشمندتر و حساس‌تر نسبت به نیازهای مردم، صادق‌تر و حساس به مطالبات مردم و خردمندتر و حساس نسبت به منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: ما با این تصویرپردازی که انجام می‌دهیم، اگر بتوانیم ادامه دهیم و مطالب خانه‌های گفتگو که فارغ از چپ و راست می‌خواهد به منافع ملی کمک کند را جمع‌آوری و تحلیل محتوا کنیم، می‌توانیم تصویری از وضعیت مطلوب یک مجلس و شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد مجلس ارائه دهیم.

دکتر پورعزت با بیان اینکه تلاش برای ارزیابی عملکرد مجلس فعلی و مجلس‌های پیشین می‌تواند خیلی راهگشا باشد، تصریح کرد: هر وقت صحبت از ارزیابی عملکرد مجلس می‌شود، موافق و مخالف می‌گوید که امکان ارزیابی عملکرد مجلس وجود ندارد. اما به نظر من امکان‌پذیر است که به شکل‌های گوناگون با ابزارهایی که داریم عملکرد مجلس را ارزیابی کنیم.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش درباره مشارکت در انتخابات، بیان داشت: نسل فعلی واقع‌گراتر از نسل‌های قبلی است و خیلی نمی‌خواهد تابع احساسات برخورد کند. واقع‌گراتر شده و برای مشارکت خودش حجت‌های عینی و دقیق می‌خواهد، حجت موثری می‌خواهد که امکان مقایسه و امکان ادراک وضعیت برتر را برایش ممکن کند.

وی در پایان گفت: این کشتی، کشتی مشترک ما است و تاختن ما به همدیگر مسئله را حل نمی‌کند، بیماری را هم رفع نمی‌کند. این (برگزاری خانه گفتگو) اقدام بزرگی است که بالاخره شروع شد، تقاضا می‌کنم مبدأ یک کار علمی و پیمایش باشد، پیمایشی که ما آمادگی داریم انجام دهیم.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی دانشگاه تهران