به گزارش اتاق خبر دانشگاه فنی و حرفه ای، اولین جلسه در خصوص تشکیل کنسرسیوم مهارتآموزی، اشتغال و کمیتههای تخصصی آن در دانشگاه فنی و حرفهای استان ایلام برگزار شد.
به گزارش ادارهکل روابط عمومی دانشگاه، به نقل از دانشگاه فنی و حرفهای واحد استان ایلام، اولین جلسه کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی استان ایلام، با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفهای این استان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، شهرک صنعتی، پارک علم و فناوری، منابع انسانی پتروشیمی و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر نظری رئیس دانشگاه فنی و حرفهای استان، ضمن تبریک عید قربان از شرکت کنندگان در جلسه جهت حضور تقدیر و تشکر کرد. دکترنظری ضمن معرفی و اهداف دانشگاه به اجرای طرحهای ملی در زمینه مهارتآموزی و اشتغال توسط دانشگاه فنی وحرفهای و اهمیت آموزشهای مهارتی اشاره کرد.
وی ادامه داد: دبیر خانه کمیسیون کنسرسیوم مهارت و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفهای استقرار یافته است که به واسطه این دبیرخانه، دبیرخانههای کنسرسیومهای استانی در دانشگاه فنی و حرفهای استان برقرار خواهد شد. دانشجویان دانشگاه فنی و حرفهای علاوه بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینهساز اشتغال فارغ التحصیلان است.
نظری در پایان صحبتهای خود افزود: پیشرفت پایدار وابسته به سطح صلاحیتهای حرفهای ایجاد شده در دانشجویان بستگی دارد. هدف دانشگاه فنی و حرفهای ایجاد صلاحیتهای حرفهای مطابق نیاز بازار کار میباشد. و در ادامه از شرکت کنندگان خواست تا برآوردهای خود از نیاز صنعت استان، ظرفیت و پتانسیلهای موجود در زمینه های تخصصی را اعلام، تا تربیت دانشجویان بر اساس مهارت های تخصصی و ویژه شغلی آن ها توسط دانشگاه فنی و حرفهای صورت گیرد.
در ادامه مهندس شوهانی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار داشت:کنسرسیوم از لحاظ سطحی به معنای با هم بودن چند شرکت در یک زمینه مشترک میباشد. وی در ادامه سخنانش با هم بودن دانش و مهارت در دانشگاه فنی و حرفهای را از مزایای آن نسبت به سایر دانشگاهها دانست.
وی در بخشی از سخنانش افزود: یکی از الزامات اثر بخش بودن این کنسرسیوم این است که، تفاهم نامهها دارای ضمانت اجرایی باشند و در این راستا دانشگاه فنی و حرفهای باید آموزشهای تقاضا محور داشته باشد و ضمن تعامل با بخشهای خصوصی اعم از اتاق بازرگانی و غیره نیازها را شناسایی کرده و آموزش متناسب با بخش های مورد نظر صورت گیرد.
گفتنی است که در ادامه سایر مهامانان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.