به گزارش اتاق خبر شرکت دیتاک، بهنام جاوید مدیر فروش این شرکت دیتاک بیان کرد: حوزه فعالیت دیتاک هوش مصنوعی و تحلیل داده است و محصولی برای رصد و پایش فضای مجازی و اخبار دارد. برای مثال کاربر کلمه کلیدی ایکس را وارد سامانه می‌کند، دیتاک تمامی پست‌ها و محتوای منتشر شده طی یک سال گذشته در تلگرام، اینستاگرام، نظرات اینستاگرام، استوری اینستاگرام و ۴۸ سایت خبری داخلی رصد و پایش کرده و موارد مرتبط با ایکس را به کاربر ارائه می‌دهد.

وی افزود: بخشی از اطلاعات به دست آمده سوشال مانیتورینگ و بخشی دیگر سوشال لیسینیگ است. داده‎های بخش سوشال لیسینیگ تحلیل می‌شوند و در قالب نمودار و گزارش به کاربر ارائه داده می‌شود. این اطلاعات شامل هشتگ‌های برتر، توزیع جنسیتی، رده سنی، نمودار روند انتشار مطلب، روند انتشار تحلیل و… می‌شود. هر  کسب و کاری می‌تواند از این ابزار بخش مارکتینگ، تبلیغات و در مواقع بحران روابط عمومی استفاده کند.

جاوید عنوان کرد: «قبل از این که صحبت کنید، خوب گوشی دهید» شعار ما در دیتاک است. کسب و کارها ابتدا باید گوش بدهند که در شبکه‌های اجتماعی چه چیزی درباره آنها و برندشان گفته می‌شود، سپس دست به تولید محتوا بزنند. در کنار ابزار دیتاک اندیشکده تحلیلی نیز داریم که تیمی از متخصصان جامعه‌شناسی و روانشناسی دانشگاه تهران تصویر و برند سازمان‌ها را تحلیل می‌کنند.

مدیر فروش شرکت دیتاک حضور در نمایشگاه و رویدادها را نوعی کمک به کسب و کارها دانست و گفت: در چنین رویدادهایی سازمان‌های دولتی حضور دارند که این امر معرفی محصولات را به این نهادها آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. بنابراین ارتباط‎‌سازی در نمایشگاه‌ها آسان‌تر است.

دیتاک شرکتی دانش‌بنیان و و مبتنی بر تکنولوژی است که با تکیه بر دانش و تجربه در حوزه کلان داده و هوش مصنوعی، خدمات و محصولات متنوعی را برای تبدیل اطلاعات و داده پراکنده به دانش منسجم و کاربردی ارائه می‌کند.