همزمان با برگزاری کنگره جهانی زبان چینی با حضور بیش از سه هزار میهمان خارجی از ۱۰۰ کشور جهان در پایتخت جمهوری خلق چین که هیئتی از دانشگاه تهران به سرپرستی دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در آن شرکت کرده است، دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز برتر برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی (HSK) در دنیا معرفی و تقدیر شد.
به گزارش اتاق خبر دانشگاه تهران، کنگره جهانی زبان چینی در محورهای مختلف از جمله آموزش زبان چینی، آینده مؤسسات کنفسیوس، فوروم زبان و فرهنگ، کنفرانس چاینیز پلاس، آموزش جهانی زبان چینی و ظرفیت‌های آن و موارد مشابه به مدت سه روز در محل مرکز همایش‌های ملی پکن در حال برگزاری است.
هیأتی به سرپرستی دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و با حضور دکتر فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و دکتر حامد وفایی، رئیس مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران در این کنگره بین‌المللی حضور یافته‌اند.
در جریان کنگره جهانی زبان چینی در پکن، دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز برتر جهان در برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی (HSK)معرفی و تقدیر شد. در لوح تقدیری که به همین مناسبت از سوی مرکز آموزش‌های زبان و همکاری‌های کشور چین به مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران اعطا شده است، از این مؤسسه به عنوان یکی از مراکز ممتاز برگزاری آزمون تعیین سطح زبان چینی در جهان یاد شده است.
دکتر حامد وفایی، مدیر ایرانی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران، پس از دریافت لوح تقدیر، ارائه برنامه دقیق و منظم در برگزاری آزمون‌های اچ. اس.کی در طول یکسال، برگزاری آزمون‌های متناسب با استانداردهای تعیین شده از سوی مرکز آزمون در کشور چین و همچنین تعامل مثبت با این مجموعه را از جمله دلایل انتخاب دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز ممتاز دنیا در زمینه برگزاری آزمون زبان چینی دانست.
آزمون تعیین سطح زبان چینی بر اساس جدول زمان‌بندی مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران، در دو حوزه کتبی و شفاهی و شش سطح با هماهنگی و نظارت مستقیم مرکز آزمون در کشور چین به میزبانی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر ما جیان فی، دبیرکل مرکز آموزش‌های زبان و همکاری‌های کشور چین در آغاز این کنگره ضمن خوشامدگویی به حاضران در این نشست با اشاره به شعار این کنگره جهانی گفت: امروز زبان چینی یکی از زبان‌های مهم در جهان است و ما با شعار «زبان چینی در خدمت جهان، گشایش افق‌های نو در آینده نو» به بررسی ابعاد مختلف همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه خواهیم پرداخت.
در ادامه، دکتر چیان جیه، معاون وزیر علوم چین نیز با ایراد سخنانی فعالیت‌های انجام شده در راستای گسترش آموزش زبان چینی در جهان را مورد اشاره قرار داد و از تلاش‌های مؤسسات کنفسیوس در کشورهای مختلف در این راستا تقدیر نمود.
در این مراسم همچنین وزرای علوم و تحقیقات کشورهای مختلف به ایراد سخنرانی پرداختند.