به گزارش اتاق خبر گروه صنعتی پما، حمیدرضا طاهری معاون کسب و کار گروه صنعتی پما و مدیرعامل شرکت پوشان پلاستیک بیان کرد: اصلی‌ترین محصول شرکت لفاف‌های چند لایه است که عمدتا برای بسته‌بندی اقلام  حساس به کار می‌رود. بسته‌بندی این نوع اقلام حساسیت‌های بالایی دارد، شیرخشک، غذای کودک، سرنگ، تجهیزات پزشکی، سس‌های تک نفره و استیک قهوه از جمله این محصولات به شمار می‌روند. هر محصولی که در برابر فاکتورهای تخریب حساسیت بیشتری داشته باشد، نگهداری بیشتری می‌طلبد.

وی افزود: بسته‌‌بندی رکن اصلی در تحول و پویایی سایر صنایع به شمار می‌رود. اولین گام در ریبرندینگ تعویض بسته‌بندی محصولات است. گروه صنعتی پما حدود  ۱۹ قلم کالای خاص در صنعت بسته‌بندی تولید می‌کند، برای مثال اولین تولیدکننده ترموفورمینگ تجهیزات پزشکی در ایران بوده و تمامی سرنگ‌سازهای داخلی فیلم ترموفرمینگ و کاغذ مدیکال را از ما خریداری می‌کردند. این محصول برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۷۸ تولید شد و حدود  ۱۷ سال انحصار تولید این کالا در داخل کشور دست گروه صنعتی پما بود.

معاون کسب و کار گروه صنعتی پما عنوان کرد: یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد شرکت نوعی بسته‌بندی خاص بلیستر به نام الوالو است که در صنایع دارویی به کار می‌رود. در صنعت غذایی انواع آسان‌بازشوها، لیدها و لاک‌ها را برای محصولات مختلف تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پوشان پلاستیک در خصوص چالش‌های موجود در صنعت بسته‌بندی اظهار کرد: اولین دغدغه صنایع وابسته به واردات مواد اولیه تامین ارز و تخصیص ارز است. صنایع های‌تک نیاز به تکنولوژی روز و ماشین‌آلات پیشرفته دارند، این نوع ماشین‌آلات و فناوری‌ها در کشور تولید نمی‌شوند بنابراین خرید، تعمیر قطعات و نگهداری از آنها مشکلی جدی است. به دلیل تحریم‌ها زمان احیای ماشین‌آلات و برگشت آنها به روند کار زمان‌بر می‌شود.

طاهری گفت: دانش بالایی در خصوص ساخت دستگاه‌های مورد نیاز صنعت چاپ به خصوص ساخت انواع فیلم در کشور وجود ندارد. طی چند سال اخیر شرکت‌های پتروشیمی پیشرفت چشمگیری داشتند و اکثر مواد اولیه مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنند که جایگزین مناسبی برای اقلام وارداتی هستند. با این حال برخی از افزودنی‌های خاص نیز در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد کشور شوند.

گروه صنعتی پما از چهار شرکت شامل مجموعه پلاستیک ماشین الوان، پوشان پلاستیک فعال در حوزه تولید تتراپک، پاک مدیران آزاد و شرکت کاغذ پاپیروس فعال در حوزه محصولات سلولزی، کاغذ و مقوا تشکیل می‌شود. قدیمی‌ترین مجموعه این هلدینگ پلاستیک ماشین الوان است. هر چهار مجموعه مراکز تحقیق و توسعه دارند و با نیازسنجی بازار، محصول تولید می‌کنند. بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش تولید و اداری این چهار مجموعه فعالیت دارند. گروه صنعتی پما چند شرکت دیگر در صنایع نساجی، دارو و صنایع غذایی نیز دارد.