به گزارش اتاق خبر سازه اطلاعات سامان، مهدی افشار مدیر فروش این شرکت بیان کرد: سازه اطلاعات سامان فعالیت خود را ۲۲ سال پیش آغاز کرد و در حال حاضر سه محصول دارد. سامان سوئیت پرتال سازمانی است که روی سرورهای خود سازمان نصب و راه‌اندازی می‌شود و امنیت، لاگ و ادیت را به صورت کامل برای سازمان‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: محصول دیگر شرکت پرتالی سازمان برای نهادها و سازمان‌های کوچک‌تر است که به صورت ابری عرضه می‌شود. محصول سوم شبکه اجتماعی سازمانی و تعاملات درون سازمانی به نام کولتفرم است که برای انجام تعاملات داخل سازمانی طراحی شده است. این شبکه اجتماعی گردش اطلاعات را در شبکه اجتماعی داخل سازمان نگهداری می‌کند. در این شبکه اجتماعی امکان ساخت کانال و گروه، انجام چت درون سازمانی و برقراری تماس صوتی و تصویری تا چهار نفر و برگزاری ویدئو کنفرانس تا ۱۰۰ نفر برای کاربران فراهم شده است.

شرکت سازه اطلاعات سامان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف تولید و عرضه نرم‌افزارهای وب بنیاد و با تمرکز ویژه بر پورتال‌های سازمانی و درگاه‌های خدمات الکترونیکی آغاز کرده است. مجموعه‌های بزرگی از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی بیش از ۱۰ بانک کشور، بیش از ۱۰ شرکت بیمه و موسسات مالی و اعتباری از این شرکت خدمات دریافت می‌کنند.