به گزارش اتاق خبر شرکت زیست فناور پیشتاز واریان، فرهاد رجالی مدیر  فنی و متخصص بیولوژی خاک بیان کرد: از ۱۰ سال پیش تاکنون  کود زیستی حاوی قارچ میکوریزی تولید و به بازار کشاورزی ایران عرضه می کنیم. این کود حاوی یک سری قارچ های میکروسکوپی خاک زی است که پس از اعمال بر خاک، وارد رابطه هم زیستی با گیاه شده و سطح جذب مواد معدنی گیاه از خاک را افزایش می دهد.

وی افزود: این کود باعث می شود سطح جذب آب و عناصر معدنی گیاه از محیط افزایش یابد، درنتیجه گیاه با میزان کمتر آب و کود عملکرد مورد نظر کشاورز را دارد. کودهای فسفر تولید ما حاوی میکروارگانیسم هایی است که جذب فسفر خاک از محیط را به طور قابل توجهی افزایش می دهد بدین ترتیب کشاورز با هزینه کمتری به عملکرد مورد نظر خود می رسد.

مدیر  فنی شرکت زیست فناور پیشتاز واریان اظهار کرد: با توجه به کاهش منابع آبی ایران در سال های اخیر استفاده از کودهای حاوی قارچ میکوریزی گزینه بسیار مناسبی است چراکه گیاه با مصرف آب کمتری به عملکرد مورد نظر کشاورز می رسد.

رجالی با اشاره به این که شرکت زیست فناور پیشتاز واریان از سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است، بیان کرد: محصولات ما دانش بنیان بوده و گواهی مصرف دارند.