احسان خرمی پور عضو هیئت مدیره شرکت مالیبل سایپا در خصوص تولید، سرسیلندر M15 GSI که از قطعات جدید شرکت سایپا است گفت: باید موتوری تولید کنیم که ضمن اینکه آلایندگی کمتری تولید می‌کند، با راندمان بالاتر ضریب مصرف سوخت پایین‌تری نیز داشته باشد.

 به گزارش اتاق خبر شرکت مالیبل سایپا،وی افزود: یکی از خصوصیات سرسیلندر M15 GSI که در سایت مهندسی مالیبل طراحی شد اضافه شدن سیستم سامانه کنترل مکانیکی سوپاپ‌ها یا میل بادامک است که در شرایط مختلف کارکرد موتور را در مصرف سوخت و در نتیجه آلایندگی کاهش میدهد. بنابراین میتوان تصحیح قابل توجه ۵ تا ۱۰ درصدی را در الایندگی‌ها مشاهده کرد که هم تبعات محیط زیستی نخواهد داشت و هم به سرمایه ملی یعنی کنترل مصرف سوخت کمک خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت مالیبل سایپا تاکید کرد: با نصب این سرسیلندر در موتورهای جدید ساپیا کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها را شاهد خواهیم بود.

خرمی‌پور با اشاره به توانایی و ظرفیت های شرکت مالیبل سایپا در صنعت ریخته‌گری گفت: این شرکت یک شرکت مادر است و با توجه به دانش فنی که در سطح این شرکت وجود دارد در سالیان گذشته توانسته است هرنوع طراحی کمی و کیفی که به نفع سازنده و مشتریان است را انجام دهد و تاثیرگذارترین شرکتی است که می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید.