به گزارش اتاق خبر شرکت مای ژن، محمد دماوندی مدیر بازرگانی این مجموعه بیان کرد:  مای ژن فعالیت خود را از سال ۹۶ به دو صورت بی تو بی و بی تو سی شروع کرده و آزمایش‌های ژنتیکی عرضه می‌کند. این آزمایش‌ها مرتبط با سبک زندگی و غربالگری بیماری‌هاست و نتایج آن پایه یک برنامه ورزشی و تغذیه‌ای اختصاصی برای فرد است. در صورتی که متخصصان تغذیه از اطلاعات ژنتیکی فرد مطلع باشند، می‌توانند رژیم غذایی دقیق‌تر و بهتری را برای فرد تنظیم کنند. اگر برخی نکات مانند  حساسیت به گلوتون، لاکتوز و برخی چربی‌ها در رژیم غذایی رعایت نشود، فرد دچار اضافه وزنی می‌شود و حتی می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شود. متخصصان ژنتیک می‌توانند برای تنظیم کی برنامه غذایی مناسب  از این آزمایش ژنتیکی استفاده کنند.

وی افزود:  مجموعه مای ژن علاوه بر آزمایش ژنتیکی، تست ورزشی نیز انجام می‌دهد که با استفاده از نتایج آن می‌توان برنامه ورزشی برای فرد تنظیم کرد که باعث عضله‌سازی سریع‌تر و بیشتر شود. این اطلاعات نه‌تنها احتمال آسیب را کاهش می‌دهد بلکه تغذیه قبل و بعد ورزش فرد را مشخص می‌کند تا مانع از عضله‌سوزی شود. نتایج آزمایش استعداد ورزشی فرد از نظر توانایی قدرتی، هوازی و استقامتی با قهرمانان ورزشی مقایسه می‌شود و نموداری به فرد داده می‌شود تا مقایسه دقیقی از خود به نسبت افراد دیگر جامعه و متخصصان رشته‌های ورزشی داشته باشد.

دماوندی اظهار کرد: آزمایش به دو روش انجام می‌شود، فرد مستقیم به آزمایشگاه مراجعه کرده و نمونه خون می‌دهد یا با استفاده از پکیج نمونه‌گیری از بزاق فرد نمونه‌برداری می‌شود. DNA از خون یا بزاق تخلیص شده و آنالیز می‌شود. پس از دریافت نتیجه آزمایش، فرد مشاوره‌ای با متخصص ژنتیک مجموعه دارد تا تغییرات مورد نیاز در سبک زندگی به وی توضیح داده شود. همچنین می‌توانند با مربی ورزشی و متخصص تغذیه مجموعه مای ژن در ارتباط باشند و برنامه دریافت کنند.

مدیر بازرگانی مجموعه مای ژن اذعان کرد: در حال حاضر ۷ ازمایش در مای ژن شامل تغذیه، شخصیت‌شناسی، ورزش، پوست و زیبایی، بیماری‌های قلبی، الزایمر و غربالگری سرطان پستان و تخمدان می‌شود.