به گزارش اتاق خبر آویر، سید علی میرشرجی مدیر تحقیق و توسعه شرکت آداک ویرا ایرانیان رهجو (آویر) بیان کرد: این شرکت از دل دانشگاه تهران متولد شده است. آویر در سال ۱۳۹۶ در آزمایشگاه مخابراتی هوش مصنوعی دانشگاه تهران تاسیس شد و از ابتدا متمرکز بر پردازش سیگنال‌های صوت و تصویر با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بوده است. بخش‌های مختلف سازمان صدا و سیما از مشتریان ما به شمار می‌روند، برای مثال مرکز صبا در صداسیما محصول بهبود کیفیت انیمیشن را از ما خریداری کرده و بیش از ۳ هزار دقیقه از انیمیشن‌های قدیمی را با این نرم‌افزار بهبود داده و از شبکه پویا پخش کرده‌اند.

وی افزود: محصولی برای تولید انیمیشن‌های کوتاه  اسمارت موشن توسعه دادیم که نیازی به سنسورهای موکب ندارد و با استفاده از هوش مصنوعی این کار را انجام می‌دهد. مهم‌ترین محصولی ما سامانه پایش هوشمند تبلیغات رادیو و تلویزیون است که در جشنواره شیخ بهایی نیز رتبه اول رو کسب کرد. این  سامانه فیلم لایو را از صداوسیما دریافت و تحلیل می‌کند و زمان و مکان پخش تبلیغ را مشخص می‌کند. در حال حاضر تمرکز شرکت بر بهبود عملکرد و بهبود کمپین‌های تبلیغاتی برندهای تجاری به دست هوش مصنوعی است.

میرشرجی در خصوص حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادها عنوان کرد: نمایشگاه‌ها باعث شبکه‌سازی میان شرکت‌ها و ایجاد زمینه مشترک با همکاران می‌شود. از سوی دیگر منجر به شناخت توانمندی‌های رقبا می‌شود. در رویدادی مانند نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حوزه رسانه و روابط عمومی، مخاطبان متناسب با حوزه فعالیت شرکت‌ها حضور دارند بنابراین نیازسنجی و ارتباط با مشتری بهتر انجام می‌شود.

شرکت آداک ویرا ایرانیان رهجو در سال ۱۳۹۶ با هدف ورود به بازار نرم‌فزاری و حوزه‌های خدمات تعاملی و هوش مصنوعی به ثبت رسید.