به گزارش اتاق خبر شرکت ویستا محتوا گستر، بهاره صفوی مدیرعامل این شرکت و کارگزار نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در خصوص این نمایشگاه بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی این رویداد را به بهانه روز خبرنگار برگزار کرده تا فرصتی برای معرفی و آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط به اصحاب رسانه و روابط عمومی فراهم کند و از سوی دیگر ملاقات‌ بی تو بی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور  آسان‌تر و سریع‌تر می‌سازد. چنین رویدادهایی فرصتی برای ارائه پیچ یا ریورس پیچ است، شرکت‌ها نیازهای مشتریان را درمی‌یابند و مشتریان نیز با توانمندی‌ها و محصولات شرکت‌ها آشنا می‌شوند، معمولا تفاهم‌نامه‌ها و تعاملات خوبی نیز در این نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص چالش‌های برگزاری رویدادهای تخصصی در یک حوزه خاص عنوان کرد: دسته‌بندی شرکت‌ها و محصولاتشان امری دشوار است و شاید صندوق نوآوری و شکوفایی تنها نهادی در کشور باشد که چنین کاری را می‌کند و رویدادهای تخصصی برای هر حوزه و فعالان آن برگزار می‌کند. صندوق در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی داخلی و خارجی نیز یک پاویون برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایجاد می‌کند تا فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با کمترین هزینه دور هم جمع شوند و محصولات و خدماتشان را به صورت بی تو بی و بی تو سی عرضه کنند.

صفوی افزود: چنین اقداماتی باعث می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور مشتریان تخصصی خود را پیدا کنند، یکدیگر را بشناسند، شبکه‌سازی کنند. غرفه‌سازی در نمایشگاه‌ها هزینه گزافی دارد و بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن بربیایند. از سوی دیگر شانس بازدید یک مسئول از غرفه و گوش سپردن به دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار کم است اما حضور در پاویون تخصصی صندوق نوآوری و شکوفایی نه تنها فرصت خوبی برای جذب مشتری است بلکه نمود خوبی برای شرکت دارد و احتمال بازدید مسئولان سازمانی، ستادی و اداری بسیار بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ویستا محتوا گستر اظهار کرد: ویستاکست کارگزار تصویر نمایشگاه‎های تخصصی صندوق نوآوری و شکوفایی است و تاکنون بیش از ۳۰۰ قسمت معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه «نوآوران» در شبکه خبر داشته است. همچنین تاکنون بیش از ۲۶ قسمت مستند از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ساخته و از شبکه افق پخش شده است. درواقع ویستاکست روایت‌گر تصویری شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ویستاکست بیش از ۲۰ سال تجربه حضور در رسانه‌های جریان اصلی مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری دارد و در زمینه تولید و انتشار محتوا فعالیت می‌کند. این مجموعه تاکنون توانسته با تولید محتوای ترویجی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی و انتشار آن در قالب نشریات، مستندهای ویدیویی، رویدادهای عمومی و… اعتماد بخش مهمی از دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه فرهنگ، رسانه  و علم وفناوری کشور را به خود جلب کند.