به گزارش اتاق خبر شرکت آرمان ابتکار کیمیا، محمود مرادی‌فرد مدیرعامل این مجموعه بیان کرد: مجموعه آرمان ابتکار کیمیا  به صورت هلدینگ کار می‌کند چهار شرکت زیرمجموعه دارد. از سه سال قبل فعالیت در صنعت کاغذ و مقوا را شروع کردیم و با شرکت‌های هندی و چینی در ارتباط هستیم. کاغذ و مقوای مورد نیاز برای صنعت چاپ و بسته‌بندی، صنایع مواد غذایی، دارویی و بهداشتی را تامین می‌کنیم.

وی افزود: مواد مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی باید مجوز وزارت بهداشت کشور تولیدکننده و کشور مصرف‌کننده را داشته باشند چراکه مواد غذایی و دارویی از محصولات حساس به شمار می‌روند.

مرادی‌فرد در خصوص مشکلات موجود در صنعت چاپ و بسته‌بندی عنوان کرد: مشکل اصلی تامین ارز برای خرید کالاست. مشکلات جانبی نیز روز به روز بدتر و بیشتر می‌شوند، استاندارد وزارت بهداشت مطابق با کالاهای خارجی نیست، شرکت‌های کشتیرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند با ایران کار کنند، این ممانعت‌ها در انتها باعث افزایش هزینه‌ها و کالا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آرمان ابتکار کیمیا اظهار کرد: انتقال پول و جابه‌جایی حواله‌های ارزی نیز به دلیل تحریم‌‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو است و باید از کانال‌های دیگری انجام شود که ریسک و هزینه بالایی برای تولیدکننده دارد.

شرکت آرمان ابتکار کیمیا تامین‌کننده انواع مقوای پشت طوسی، ایندربرد، کاغذ و مقوای گلاسه، کاغذ چاپ و تحریر است.