به گزارش اتاق خبر شرکت بهین تاش،  نصیریان دامپزشک و بنیان‌گذار برند نوتری پت بیان کرد: شرکت ۲۳ سال پیش فعالیت خود را شروع کرد. در مرحله اول تنها محصولات کنسروی تولید می‌شد اما از سال ۸۲ محصولات غذای خشک نیز به خط تولید اضافه شد. پس از تقویت خط تولید، کیفیت و ظرفیت تولید به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد. کارخانه جدید بهین تاش سال گذشته افتتاح شد که ظرفیت تولید ۴۰ تا ۵۰ تن غذای خشک در روز را دارد. در خط تولید  کنسرو نیز ۲۰ تا ۲۵ هزار کنسرو ۴۰۰ گرمی در روز تولید می‌شود. این ظرفیت بسته به نیاز بازار مصرفی قابلیت ارتقاست.

وی با اشاره به این که نوتری پت قدیمی‌ترین مجموعه در حوزه تولید غذای حیوانات خانگی است، عنوان کرد:  ۳۲ محصول تحت برند نوتری پت از جمله غذای خشک در سایزهای مختلف با فرمولاسیون مختلف و براساس شرایط فیزیولوژیکی حیوان تولید می‌شود، تا ۲ ماه دیگر نیز لاین جدید غذای کنسروی تحت برند میتاپ به بازار عرضه می‌شود که شامل ۱۰ قلم کنسرو است. شرکت بهین تاش غیر از خط تولید اصلی، چند خط جانبی نیز دارد که محصولات آن تا چند ماه آینده وارد بازار می‌شود. محصولات جدید شامل یک سری تشویقی برای حیوانات است. این تشویقی‌ها منشا ارگانیک دارند تا پایان سال وارد بازار می‌شوند.

بنیان‌گذار برند نوتری پت در خصوص مشکلات و چالش‌های حوزه تولید گفت: هر جایی از کار که به بدنه دولتی می‌رسیم، دچار مشکل می‌شویم. علیرغم فعالیت در حوزه تولید با تامین اجتماعی، دارایی و … مشکل داریم. وقتی شرکتی در شرایط فعلی کشور کار تولید می‌کند انتظار دارد که بانک‌ها و مجموعه‌هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی، دارایی و بیمه برخورد متفاوت‌تری داشته باشند. ۷۰ تا ۸۰ نفر به صورت مستقیم در نوتری پت مشغول به کار هستند، این درحالی است که بیکاری و عدم استفاده از نیروی کار تحصیل‌کرده از معضلات کشور به شمار می‌روند.

نصیریان افزود: سازمان‌ها و ارگان‌ها شعار تولید می‌دهند اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد تولیدکننده تنهاست. بی‌ثباتی نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه از دیگر مشکلات اصلی در تولید هستند. برخلاف میل ما محصولات دو بار در سال افزایش قیمت دارند، این امر برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان جالب نیست و حساب و کتاب‌ها را دچار مشکل می‌کند.

جمعی از فارغ التحصیلان دامپزشکی و تغذیه با هدف ارتقا سلامت تغذیه‌ای حیوانات خانگی در سال ۱۳۷۹ با مجوز سازمان دامپزشکی کشور شرکت بهین تاش را تاسیس کردند. این شرکت به عنوان اولین شرکت تولیدکننده تخصصی خوراک حیوانات خانگی در ایران برند نوتری پت را روانه بازار داخلی کرد.