به گزارش اتاق خبر شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، حسن رادمهر مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی با بیان این که در حال پیش‌روی به سوی بانکداری باز هستیم، اظهار کرد: نکته مهم اینجاست که بانک‌ها نباید مشتریان خود را از دست بدهند، نباید داده‌های خود را از دست بدهند بانکداری باز ضروری است و باید به سوی آن حرکت کنیم اما این پیش‌روی باید گام به گام باشد.

وی افزود: استارتاپ‌ها و بانک‌ها باید از این پیش‌روی سود ببرند. این تحول چه بخواهیم و چه نخواهیم، اتفاق می‌افتد درنهایت کسی برنده است که بهتر بازی کند. فرصت‌های زیادی در زنجیره ارزش وجود دارد و اگر بانک‌ها، استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها متوجه آنها شوند و شراکت‌های استراتژیک ایجاد شود به تولید ارزش خواهند رسید.

رادمهر بیان کرد: در طراحی ارزش برای مشتری نهایی، به یک شریک استراتژیک نیاز داریم. در شراکت استراتژیک حیات و ممات شرکا به یکدیگر متصل است. بانک‌ها باید به دنبال شریک استراتژیک خوب باشند. مهم‌ترین نکته در بانکداری معماری ارزش است. نهادی که با این زنجیره بازی کند و ارزش‌های جدید تعریف کند پایدار خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی اذعان کرد: مالکیت مشتری ویژگی متمایز و مهمی است و هر شخصی که صاحب مشتری باشد، درنهایت برنده است. بنابراین به بانک‌ها توصیه می‌کنم که مشتری را چهار دستی بچسبید. بانک‌ها باید به پلتفرم تبدیل شوند، باقی بازیگران این حوزه باید برای بازی به سراغ بانک بروند. بانک‌ها باید بازی‌گردان باشند. اگر بانکی می‌خواهد تداوم داشته باشد؛ باید بازی‌ساز باشد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز ابتدای کار است. هنوز در بانکداری الکترونیک بسیاری از موارد را بلد نیستیم و بسیاری از قابلیت‌های آن را کشف نکرده‌ایم اما به این معنا نیست که نباید به سراغ بانکداری دیجیتال برویم.