وزیر میراث فرهنگی گفت: با ایجاد مسیر مناسب رفت و برگشت در محدوده قلعه الموت، دسترسی مردم محلی و گردشگران به قلعه تسهیل می‌شود.
به گزارش اتاق خبر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عزت‌الله ضرغامی بعداز ظهر سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ پس از بازدید از پایگاه ملی میراث فرهنگی و قلعه الموت اظهار کرد: با این که صعود به این قلعه سخت و دشوار است، اما به دلیل اهمیت تاریخی آن همچنان شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در این قلعه هستیم و باید راه دسترسی به آن آسان‌تر و مناسب‌تر باشد.

او افزود: به گفته اهالی منطقه در زمان حضور گردشگران شاهد ترافیک سنگین در محدوده قلعه هستیم و باید برای ایجاد یک مسیر رفت و برگشت برای دسترسی به خودرو به سرعت اقدام گردد

ضرورت راه‌اندازی بازارچه محلی

ضرغامی پس از شنیدن مشکلات اهالی گازرخان و پاسخ به درخواست آنان گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی برای عرضه محصولات غذایی و کشاورزی و صنایع‌دستی یک ضرورت است که برای ایجاد آنها همراهی خواهیم کرد.

او افزود: در کوتاه‌مدت برای راه‌اندازی دو غرفه در پایین دست قلعه با سازه سبک موافقیم تا اهالی روستا نیز به یک سود منطقی برسند و مردم هم از خدمات فروشگاهی و تامین برخی کالاها بهره‌مند شوند.

ضرغامی ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی، ساماندهی مسیر و ایجاد جاده دسترسی، تبلیغات محلی و معرفی منطقه به گردشگران و ارائه تسهیلات برای جذب سرمایه‌گذار از دیگر مسائلی است که باید در این محدوده مورد توجه قرار گیرد.