به گزارش اتاق خبر شرکت نوین زعفران، علی شریعتی مقدم، بنیان‌گذار شرکت نوین زعفران و رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های آتی این کمیسیون بیان کرد: ایجاد یک مرکز بین‌المللی برای توسعه کسب و کارهای نوین و نوآور در شهرک صنعتی طوس یکی از تمرکزهای اصلی کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق خراسان رضوی است.

وی افزود: این مرکز بین‌المللی سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌های حوزه نوآوری را به یکدیگر مرتبط می‌کند. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و اهدافی که می‌توان برای کمیسیون تعیین کرد، ایجاد آشنایی و ارتباط بیشتر کارآفرینان نسل قدیم با مفاهیم نوین مانند هوش مصوعی، بلاکچین و اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال است.

شریعتی مقدم عنوان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه‎بر ارائه راهکارهای حقوقی برای حمایت از استارتاپ‌ها، خدماتی برای توسعه کسب و کار در حوزه نوآوری فراهم کند.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق خراسان رضوی با بیان این که مفاهیمی مانند دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال باید استانداردسازی شوند، گفت: انحرافاتی در این اصطلاح‌ها وجود دارد که فضا را مسموم کرده و حتی می‌تواند به آینده زیست‌بوم فناوری و نوآوری صدمه بزند.

شریعتی مقدم خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در ایجاد، هدایت و حمایت از تشکل‌های تخصصی حوزه نوآوری ایفا کند چراکه مسئولان دولتی در شرایط مختلف تغییر می‌کنند و هر یک دیدگاه متفاوتی دارند، از سوی دیگر در بخش با شرایط و قوانین زیادی باید دست و پنجه نرم کرد. هر حوزه‌ای می‌تواند با همت بازیگران خود  به رشد و شکوفایی برسد البته در صورتی که خود را به راستی‌آزمایی و چالش بکشد تا در راه درست پیشروی کند.