به گزارش اتاق خبر گروه مهندسی صمیم، سید یحیی قریشی‌نژاد هستم مدیر مارکتینگ این شرکت بیان کرد: صمیم رایانه یک شرکت دانش بنیان تولیدی سطح یک با ۲۳ سال سابقه است که در حوزه ایجاد زیرساخت استدیویی هایتک، مدیریت و اتوماسیون رسانه‌ فعالیت می‌کند. ۱۱۰ نیروی متخصص در شرکت ما مشغول به کار هستند. شرکت علاوه‌بر حوزه سخت‌افزاری در نرم‌افزار نیز فعالیت دارد، حدود ۳۲ هزار فقره از محصولات حوزه سخت‌افزار صمیم در شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه نرم‌افزار نیز محصولاتی را ویژه روابط عمومی و رسانه ایجاد کرده‌ایم، یکی از محصولات «مدیا» نام دارد که محتوای رسانه را تحلیل می‌کند و به کاربر کمک می‌کند تا به مدیای مورد نظرش در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کند. گفته می‌شود خبرنگار خوب، خبرنگاری است که حافظه خوبی داشته باشد، حال فرض کنید که این حافظه روی یک سیستم باشد، بدین ترتیب به سرعت می‌توان صحبت‌های یک مسئول در خصوص یک موضوع خاص و در زمان مشخصی را پیدا کرد.

قریشی‌نژاد عنوان کرد: صدا و سیما از این نرم‌افزار روی شبکه‌های تلویزیونی خود استفاده می‌کند و تمامی برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی روی این نرم‌افزار ضبط می‌شوند. حدود ۲۰۰ نفر کار غنی‌سازی این محتوا را انجام می‌دهند.