به گزارش اتاق خبر شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان، نوری یکی از اعضای این شرکت بیان کرد: دنیای رسانه فام یک رسانه IPTV است که خدمات VOD و پخش زنده ارائه می‌دهد. خدمات فام به طور کامل بر بستر اینترنت است و بخشی به صورت اینترنتی و بخشی به صورت شبکه‌ای و سازمان صدا و سیما ارائه می‌شود.

وی در خصوص حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حوزه رسانه و روابط عمومی اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهای تخصصی بسیار سودمند است چراکه مخاطب می‌داند محصولات در چه حوزه‌ای عرضه می‌شود. تجربه بسیار خوبی برای ما بود.

شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان در سا ۱۳۹۴ فعالیت خود را با ارائه خدمات IPTV شروع کرد. این مجموعه با تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی‌نفع و پدیدآورندگان محتوا و خدمات در این حوزه نیز همکاری و تعامل گسترده‌ای دارد و همچنین خدمات گسترده‌ای را به کاربران نهایی ارائه می‌دهد.

اصطلاح OTT یا فراشبکه به خدماتی گفته می‌شود که از طریق بستر اینترنت IP ارائه می‌شوند. به بیان ساده سرویس OTT به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت، محتوای مورد نظر خود را بدون نیاز به ابزار دیگر از فضای وب دریافت کند. تمامی خدمات IPTV فام بر بستر اینترنت در دسترس قرار دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در زمان و مکان دلخواه به آرشیو بزرگ محتوایی فام دسترسی داشته باشند.