به گزارش اتاق خبر انتشارات تاپ، احمد باقری مدیر و موسس این انتشارات بیان کرد: از سال ۷۴ تدریس زبان انگلیسی را در مدارس تهران شروع کردم و اولین کتابم نیز در سال ۷۶ منتشر شد. هر سال دو تا سه کتاب منتشر می‌کنم، به طور کلی تاکنون ۶۵ کتاب در حوزه آموزش زبان منتشر کرده‌ام. کتاب‌ها در تمامی سطوح آموزشی از خردسال تا دانشگاه هستند.

وی افزود: سابقه انتشارات تاپ به آکادمی یادگیری کهکشان بازمی‌گردد. آکادمی در سال ۹۷ تاسیس شد و کتاب‌هایی نیز تحت عنوان آکادمی یادگیری کهکشان منتشر شد. مجموعه کتاب‌های جدید از کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌های دوره آموزش فونیکس است که مخصوص کودکان ۶ تا ۱۲ سال نوشته شده است. این کتاب کامل‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی یا داخلی موجود است.

مدیر و موسس انتشارات تاپ اظهار کرد: انتشارات تاپ مجوز خود را تیر ۱۴۰۲ گرفته و تاکنون ۱۳ جلد کتاب تحت عنوان این انتشارات منتشر شده که تمامی آنها در حوزه آموزش زبان  انگلیسی است. در مجموعه کتاب جدید آموزش زبان به صورت آوایی انجام می‌شود، برای مثال  در فارسی صدای «آ» را با «آمد، بابا و آب» به کودکان آموزش می‌دهند، سپس به آنها صدای آ در «خواهر» و «موسی و عیسی» را یاد  می‌دهند که صدای «آ» می‌دهد اما به شکل دیگری نوشته می‌شود.

باقری عنوان کرد: زبان انگلیسی نیز باید با این روش به کودکان آموزش داده شود. برای مثال وقتی حرف «C» را به کودک آموزش می‌دهیم، کلمه «cat» را نیز یاد می‌دهیم اما c در این کلمه صدای ک می‌دهد. به طور کلی در زبان انگلیسی ۱۰۰ آوا وجود دارد که شامل ۲۶ حرف و ۷۴ ترکیب آوایی می‌شود. این ۱۰۰ قانون در مجموعه کتاب جدید انتشارات تاپ آموزش داده می‌شود. این مجموعه شامل ۱۰ جلد کتاب است که طی یک و نیم تا دو سال به زبان‌جو آموزش داده می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های آموزشی در حوزه خردسال معمولا براساس الفبا هستند، بدین صورت کودک ابتدا الفبا و آوای آنها را یاد می‌گیرد و سپس وارد کتاب‌های ۶ گانه مانند «فمیلی اند فرندز» می‌شود. در این روند پروسه آموزش زبان‌جو کند می‌شود چراکه قادر به خواندن کلمات در کتاب‌های جدید نیست. اولین مانع که سرعت یادگیری زبان را کاهش می‌دهد، توانایی زبان‌جو در خواندن است که اگر این مشکل برطرف شود، فرد پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

مدیر و موسس انتشارات تاپ بیان کرد: در فونیکس روند آموزش براساس ۶ گام اصلی است که گام اول آن آموزش حروف به همراه آوای آن است. برای مثال وقتی apple را آموزش می‌دهیم، ant و axe را نیز به زبان‌جو آموزش می‌دهیم. در این رویکرد زبانجو از کتاب چهارم به بعد جسارت عجیبی در خواندن انگلیسی به دست می‌آورد، بدین ترتیب وقتی به کتاب ۱۰ می‌رسد عملکرد بسیار بهتری در خواندن و درک مطلب پیدا می‌کند.

باقری اظهار کرد: معمولا در کتاب‌های فونیکس تمرکز اصلی روی نوشتن و خواندن است و کار زیادی روی مهارت شنیداری و گفتاری انجام نمی‌شود. در مجموعه ۱۰ جلدی جدید انتشارات تاپ، این نقص رفع شده است. هر کتاب به طور میانگین ۶ درس دارد و شامل ورد بوک، فلش کارت و استوری بوک می‌شود. در هر جلد سرهم‌نویسی مناسب با محتوای آن نیز برای زبان‌جو در نظر گرفته شده است. همچنین در هر کتاب بازی آموزشی برای درک مطالب گنجانده شده است.