به گزارش اتاق خبر شرکت فراسلی، سیدوهاب محمدی مدیر بخش روابط عمومی و بازرگانی این مجموعه بیان کرد: شرکت فراسلی از سال ۹۰ شروع به کار کرده و قطعات یدکی و قطعات الکترومکانیکال خودرو تولید می‌کند. محصولات فراسلی شامل قطعاتی مانند دستگیره، دسته راهنما، دسته برف‌پاکن و سنسورهای خودرو از جمله سنسور کیلومتر، ای بی اس و دور موتور می‌شود.

وی افزود: تخصص اصلی شرکت طراحی و ساخت سنسورها و دسته راهنمای برخی خودروهاست. محصولات فراسلی بسیار های‌تک و ضروری هستند، برای مثال دسته راهنمای ریو، مزدا و نیسان را در کشور تنها فراسلی تولید می‌کند. با توجه به تحریم‌ها و نوسانات ارزی، واردات برخی قطعات برای خودروسازان صرفه اقتصادی ندارد بنابراین تولید آنها در داخل کشور حائز اهمیت است. تولید دسته راهنمای برخی خودروها انحصاری فراسلی است و هیچ شرکت دیگری توانایی تولید آنها را ندارد.

محمدی با اشاره به این که کارخانه تولید قطعات در هشترود قرار دارد، عنوان کرد: به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۰۰ نفر در فراسلی مشغول به کار هستند. حدود ۱۰۰ قلم کالا در فراسلی تولید می‌شود. مزایای محصولات ما کیفیت و فناوری بالاتر است. باتوجه به این که محصولات در حجم بالایی تولید می‌شوند، قیمت تمام شده پایین‌تر است.

مدیر روابط عمومی و بازرگانی شرکت فراسلی خاطرنشان کرد: در نوسانات ارزی مهم بالا یا پایین رفتن قیمت دلار نیست، مهم این است که تامین‌کننده برای فروش منتظر می‌ماند تا قیمت دلار ثابت شود. هرچه نوسانات ارزی بیشتر باشد، به ضرر تولیدکننده است و از سوی دیگر محصول در بازار نیز کمیاب‌تر می‌شود.

شرکت فرا ستارگان سپهر لوازم ایمن (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۰ با هدف طراحی و تولید انواع سوئیچ‌های الکترومکانیکال و حسگر‌های خودرو تاسیس شد. در نیمه نخست همان سال و به دنبال تکمیل نقشه‌های ساختمانی و اخذ مجوزهای لازم، عملیات احداث فاز اول کارخانه و ساختمان‌های اداری و رفاهی در محل اصلی شرکت واقع در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی در زمینی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع آغاز شد.