به گزارش اتاق خبر فروشگاه بانوشاپ،  امیر حاجی حسنی مدیر این فروشگاه اینترنتی بیان کرد: بانوشاپ ۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا تنها محصولات یک برند را عرضه می‌کردیم اما در حال حاضر محصولات ۱۲ برند معروف را به فروش می‌رسانیم. همواره سعی کردیم که محصولات باکیفیت به مشتریان عرضه کنیم. جامعه مخاطبان فروشگاه بانوان هستند و پایه و اساس فروش در بانو شاپ اینترنتی است. قابل ذکر است که فروشگاه بانوشاپ در کامرانیه و مطهری دفتر دارد.

وی افزود: علاقه داریم با برندهای داخلی نیز همکاری داشته باشیم اما کار آسان نیست. در حال حاضر تمامی محصولات ارائه شده در بانوشاپ وارداتی هستند. نوسانات ارزی بر قیمت تمامی کالاها چه داخلی و چه خارجی تاثیر می‌گذارد با توجه به این که تمامی محصولات ما خارجی هستند، نوسانات ارزی تاثیر بیشتری روی قیمت‌ نهایی دارند. از سوی دیگر تحریم‌ها باعث طولانی شدن روند سفارش‌گذاری می‌شود، حداقل ۲ ماه طول می‌کشد تا مرسولات پس از ثبت سفارش به دست ما برسند، این بازه زمانی گاهی به چهار تا پنج ماه نیز می‌رسد. روال واردات محدودیت‌های بسیاری دارد که باعث چالش‌های زیادی می‌شود.

حاجی حسنی با اشاره به این که هزینه ارسال سفارش‌ها نیز به قیمت نهایی محصول اضافه می‌شود، عنوان کرد: به طور کلی قیمت‌ها بیش از آنچه انتظار داشتیم افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است به طوری که مجبور به ایجاد تغییراتی در سایت شدیم تا مخاطبان بتوانند قیمت دلار را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنند. این مشکلات باعث شده که حاشیه سود به شدت کاهش پیدا کند با این حال تمام تلاشمان را برای توسعه کسب و کار می‌کنیم.

اتاق خبر بانوشاپ

مدیر فروشگاه بانوشاپ با بیان این که خرید اینترنتی نقش بسیار پررنگ‌تری در آینده ایفا می‌کند، اظهار کرد: قیمت‌هایی که در فروشگاه‌های رقیب مشاهده می‌کنیم تفاوت چشمگیری با قیمت‌هایی دارد که در بانوشاپ عرضه می‌شود. این امر نشان می‌دهد که اگر بهتر و بیشتر شناخته شویم، می‌توانیم بخشی از بازار پوشاک ویژه بانوان را به دست بگیریم. بانوشاپ با دیجیکالا و اسنپ همکاری داشته و در آپارات نیز کانال آموزشی دارد. یکی از چالش‌هایی که با سرویس اسنپ داشتیم مدت زمان کوتاه ارسال سفارش بود، به طوری که باید سفارش را طی ۳۰ دقیقه پس از ثبتش به دست پیک اسنپ می‌رساندیم. این امر با توجه به تعداد بالای سفارش‌ها و ثبت لحظه‌ای آنها دشوار بود.

وی خاطر نشان کرد: برخی کسب و کارهای بزرگ مانند دیجی کالا در حال بلعیدن بازار هستند. این کسب و کارها یک سری سایت واسط برای فروش ایجاد کرده‌اند، بدین ترتیب اگر یک محصول را در گوگل جستجو کنید، ۱۰ سایت اول از زیرمجموعه‌های دیجی کالا هستند. این امر باعث می‌شود که سایت‌های کسب و کارهای کوچک به صفحه های دوم و سوم جستجوی گوگل بروند و شانس دیده شدن آنها به شدت کم شود. مشکلات بسیاری وجود دارد اما در بانو شاپ همواره در تلاشیم تا بهترین تجربه را برای مشتریان رقم بزنیم.