به گزارش اتاق خبر شرکت افق آتی ویرا، حسین مستخدمین حسینی مدیر عامل این مجموعه بیان کرد: افق آتی ویرا در زمینه طراحی سامانه‌های صوت و تصویر فراگیر فعالیت دارد. زیرساخت این سامانه‌های نمایشی و آموزشی و کاربر محور مبتنی بر هوش مصنوعی است.

وی افزود: رییس کارگروه خدمات مالی هوشمند کمیسیون هوش مصنوعی نظام صنفی رایانه‌ای کشور و رییس کارگروه هوش مصنوعی و اشیا در انجمن جوانان استان تهران هستم.

مستخدمین حسینی در خصوص حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه رسانه و روابط عمومی اظهار کرد: به نظرم این نمایشگاه می‌تواند در زمینه صوت و تصویر فراگیر در مقیاس بزرگ‌تری برگزار شود. این رویداد به طور کلی عالی و مفید بود، توانست فعالان این حوزه را دور هم جمع کند و هم‌افزایی فوق‌العاده خوبی را رقم بزند. از دست اندرکاران این برنامه به ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی بسیار سپاسگزارم.

شرکت افق آتی ویرا در سال ۱۴۰۱ تاسیس شد و در حوزه طراحی و توسعه سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت سامانه‌های مدیریتی مبتنی بر پردازش تصویر و سامانه‌های امنیتی برای کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های نیز طراحی و تولید م‌‌کند.

در حال حاضر شرکت افق آتی ویرا سه تلویزیون اینترنتی آریو، اسپرت پلاس و قرآنی را راه‌اندازی کرده است. در تمامی این سه تلویزیون از زبان‌ها و روش‌های روز برنامه‌نویسی استفاده شده و در قسمت بک انداز الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره گرفته شده است. همچنین از فناوری لدج‌گراف برای دسته‌بندی داده‌ها و پیمایش داده‌ها استفاده شده است.