به گزارش اتاق خبر صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق، رضا زندی یکی از اعضای این مجموعه بیان کرد: صندوق صنایع خلاق تنها صندوق تخصصی حوزه خلاق است که در زمینه صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های صنایع خلاق و دانش بنیان فعالیت می‌کند. صدور ضمانت‌نامه، ارائه تسهیلات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان از جمله خدمات این صندوق است.

وی افزود: رسالت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق خدمت‌رسانی مفید به شرکت‌های فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است. سال گذشته در حوزه توانمندسازی رویدادهای متنوعی برگزار شد مانند رویداد توانمندسازی خانه‌های خلاق و نوآور.

زندی اظهار کرد: همچنین ۹ سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند اسباب‌بازی، کسب و کارهای دیجیتال، شهر و شهروندی انجام شد که برخی خروجی‌های موفقیت‌آمیز  داشتند.  در زمینه تسهیلات نیز از خط اعتباری‌های مختلف و منابع داخلی برای خدمتگزاری استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حوزه رسانه و روابط عمومی گفت: چنین رویدادهایی از نظر شبکه‌سازی میان شرکت‌های تخصصی اهمیت دارد. همچنین فرصتی برای آشنایی این شرکت‌ها با نهادهای مالی مثل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق به شمار می‌رود.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق با توجه به نیاز روزافزون کشور در زمینه حمایت و سرمایه‌گذاری از توسعه صنایع و کسب و کارهای خلاقانه و نوآورانه، فناوری‌های فرهنگی و نرم، شیوه‌های نوین کسب و کار و  محصولات فناورانه تاسیس شده است.