دکتر خسرویان، سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ بامصطفی بیرم، وزیر کار لبنان در استان خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش اتاق خبر دانشگاه فنی و حرفه ای، هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ با وزیر کار لبنان و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در خصوص تربیت تکنیسین‌های متخصص مورد نیاز بازار کار لبنان با تمرکز بر تربیت نیروی کار ماهر در حوزه نفت و گاز صورت گرفت.

دکتر خسرویان ضمن ابراز خیر مقدم به مهمانان و اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌ها تصریح کرد: حوزه فنی و حرفه‌ای در ایران دو بخش دارد، یکی وزارت کار است و دیگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که ما متولی امر در وزارت علوم هستیم و با توجه به نشستی که در کشور لبنان داشتیم، نیاز است یک تفاهم‌نامه مشترک در خصوص آموزش و تربیت تکنیسین‌های ماهر در حوزه نفت و گاز امضا بشود.
وزیر کار کشور لبنان ضمن تقدیر از برگزاری این دیدار گفت: این گفت‌وگو در کنار حرم امام رضا(ع) بی‌نهایت موجب برکت خواهد بود و ان‌شاءالله نتایج مفیدی از آن حاصل شود.
آقای مصطفی بیرم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای بسط و گسترش همکاری‌های فی ما بین تصریح کرد: باید در رابطه با تبادل تجارب لبنان با جمهوری اسلامی در خصوص انتقال مهارت‌ها و تجارب، نهایت تلاش و همکاری را داشته باشیم و امیدواریم که با وجود تحریم‌های ظالمانه که به جمهوری اسلامی تحمیل شده است، همچنان با افزایش توان علمی و مهارتی و تلاش‌های چشمگیر در حوزه‌های صنعتی و تربیت نیروی کار ماهر سربلند باشید.