به گزارش اتاق خبر میراث آرکا، محمد یاری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مرکز میراث دیجیتال ایران بیان کرد: میراث آرکا در حوزه دیجیتال‌سازی فعالیت دارد و تخصص اصلی ما در مستندنگاری سه‌بعدی شهرها، بناها و اشیاست.

وی افزود: حوزه تخصصی شرکت فرهنگی و گردشگری است اما محصولات ما می‌توانند در حوزه رسانه و روابط عمومی نیز به کار روند. برای مثال می‌توانیم رویدادها، شهرها، منابع طبیعی و غیرطبیعی را در کمترین زمان ممکن به محتوای سه‌بعدی تبدیل کنیم. این محتوای قابل پرینت، اندازه‌گیری و نمایش است. بنابراین شرکت‌های فعال در حوزه خبر می‌توانند در کمترین زمان به اطلاعات یک رویداد یا بنا دسترسی پیدا کنند و از محتوای آن بهره ببرند.

مدیرعامل مرکز میراث دیجیتال ایران (آرکا) در خصوص حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی اظهار کرد: چنین رویدادهایی به معرفی شرکت‌ها کمک می‌کنند. حضور رسانه‌ها در این نمایشگاه نیز می‌تواند باعث ارتباط‌گیری بهتر با حوزه خبر شود. شرکت‌ها در چنین رویدادهایی می‌توانند به شبکه‌سازی بپردازند، محصولاتشان را ارتقا و توسعه بدهند.

یاری با اشاره به این که مهمترین مزیت این نمایششگاه شبکه‌سازی است، خاطر نشان کرد: این هم‌افزایی بین شرکت‌ها می‌تواند بستر معرفی خدمات و محصولات را فراهم کند و باعث ورود به بازار جدید مطبوعات و رسانه شود.

مرکز میراث دیجیتال ایران در نظر دارد تا با توسعه فناوری‌ و نوآوری در مراکز فرهنگی، تاریخی، هنری، طبیعی و گردشگری آثار ارزشمند فرهنگ و تمدن ایران زمین را ثبت کند و در دسترس عموم قرار دهد.