«دستیار» افزونه‌ای پرکاربرد و رایگان برای کاربران فارسی‌زبان است که تجربه وب‌گردی مدیریت کارهای روزانه را آسان و دلپذیر می‌کند.

به گزارش اتاق خبر شرکت دستیار تجارت هوشمند، علیرضا اسکندری، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت گفت: هر بار که کاربر صفحه جدیدی را در مرورگر خود باز می‌کند، دستیار نمایش داده می‌شود و یک سری امکانات پرکاربرد را در اختیار وی قرار می‌دهد. دستیار ابزارهای پرمصرفی که طی روز به صورت مکرر از آنها استفاده می‌شود را به صورت متمرکز و با دسترسی سریع در اختیار کاربر می‌گذارد.

وی افزود: معمولا کاربران برای استفاده از هر ابزاری در مرورگر مجبور به جستجو در سایت‌های مختلف هستند. دستیار امکاناتی از جمله  پیش‌بینی آب و هوا، اوقات شرعی، تایمر، ساعت، تقویم و مناسبت‌های آن را در یک صفحه ارائه می‌‌دهد. باکس امروز ویژگی دیگری در دستیار است که در آن خدمات مرتبط به روز را مانند اخبار دست اول را به کاربر معرفی می‌کنیم.

ارائه جدیدترین نسخه دستیار تا ۲ هفته دیگر بر اساس بازخورد کاربران

مدیرعامل شرکت دستیار تجارت هوشمند با اشاره به این که جدیدترین نسخه دستیار تا دو هفته دیگر لانچ می‌شود، عنوان کرد: توسعه دستیار براساس فیدبکی که از کاربران می‌گیریم پیش می‌رود. با توجه به این فیدبک‌ها، در نسخه جدید امکانات و بخش‌های پرکلیک را به یک ویجت تبدیل کرده‌ایم. به طور کلی برای توسعه این محصول به دنبال خلق ارزش در زمینه‌های مختلف هستیم. احتمال دارد نسخه موبایل دستیار را ارائه کنیم یا نسخه‌ی چند زبانه آن را توسعه دهیم.

بیش از صد هزار کاربر از دستیار استفاده می‌کنند

اسکندری با اشاره به این که استفاده از دستیار برای کاربران کاملا رایگان است، بیان کرد: دستیار محصول جذابی است که پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد. دستیار تاکنون ۱۲۰ هزار نصب داشته است، ۶۵ هزار کاربر به صورت مداوم از این افزونه استفاده می‌کنند. بازدید دستیار ۸ میلیون بار در ماه است، میانگین استفاده از آن برای هر کاربر نیز ۱۳ دقیقه در روز است.

رئیس هیئت مدیره شرکت دستیار تجارت هوشمند با بیان این که دو ایده‌ی کلی برای توسعه دستیار داریم، گفت: اول، به دنبال رسانه‌های جدیدی هستیم که برای کاربران تازگی داشته باشد. دوم، وارد هر بازاری که می‌شویم فرصت پیشروی را به پیشتازی تبدیل کنیم، به عبارت دیگر کارهایی را انجام دهیم که کسی نکرده است، مانند ویژگی دست اول که در کنار دستیار و بدون هیچ رقابتی با آن در حال فعالیت است.

ایده‌ی راه‌اندازی دستیار از کجا آمد؟

وی در پاسخ به این پرسش که ایده توسعه دستیار از کجا به ذهنتان خطور کرد، اظهار کرد: از ۱۷ تا ۲۸ سالگی از افزونه‌‌ای به نام «Motivation» استفاده می‌کردم که عدد سن را روی یک صفحه نمایش می‌داد و به صورت ثانیه‌وار پیش می‌رفت. این افزونه باعث شد که قدر لحظاتم را بیشتر بدانم، این ایده مدت‌ها  در گوشه ذهن من بود تا این که طراحی اولیه آن را انجام دادم و سپس با کمک یکی از دوستانم آن را توسعه و منتشر کردیم. نگاهم این بود که درنهایت در گوگل با عنوان ایرانی پابلیش می‌شود و چند نفر دیگر هم استفاده می‌کنند یا این که در کامپیوترهای شرکت نصب و به صورت سازمانی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت دستیار تجارت هوشمند ادامه داد: درنهایت نسخه آزمایشی دستیار منتشر شد و ۱۷۰ کاربر نیز جذب کرد. بلافاصله باگ‌های موجود در آن را شناسایی و شروع به رفعشان کردیم، یک سری ویژگی جدید نیز به آن اضافه شد. در شهریور سال ۱۴۰۰ نسخه اصلی عرضه و رونمایی شد. دستیار روی تمامی مروگرهایی که بیس کرومیوم دارند مانند گوگل کروم، مایکروسافت اج، اپرا و.. نصب می‌شود.