به گزارش اتاق خبر دانشگاه تربت حیدریه، مسعود گوهری‌منش عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت حیدریه و مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل این دانشگاه  بیان کرد: دانشگاه تربیت حیدریه  یکی از دانشگاه‌های نوپا در سطح کشور است که با حضور اعضای هیئت علمی جوان و پرتلاش و با شعار «همسویی علم و عمل برای آینده روشن» به سوی قله پیشرفت گام برمی‌دارد.

وی افزود: دانشگاه تربیت حیدریه دو دانشکده کشاورزی و فنی مهندسی دارد. رویکرد اصلی در دانشکده کشاورزی اقتصاد کشاورزی گیاهان دارویی به خصوص زعفران است. تنها پژوهشکده زعفران کشور در دانشگاه تربیت حیدریه قرار دارد. این پژوهشکده مستقل آماده همکاری در طرح‌های پژوهشی اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه زعفران است.

گوهری‌منش عنوان کرد: دانشکده فنی و مهندسی در رشته‌هایی از جمله مهندسی صنایع، مکانیک، معماری، عمران، برق، فناوری اطلاعات و کامپیوتر دانشجو پذیرش می‌کند. در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار دانشجو داریم که بیش ۵۰ درصد از آنها غیربومی هستند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت حیدریه اظهار کرد: مقطع کارشناسی ارشد در اکثر رشته‌ها وجود دارد و مقطع دکتری نیز به زودی اضافه می‌شود. یکی از کارهای فناورانه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای هیئت علمی دانشگاه تربت حیدریه است این امر ارتباط میان صنعت و دانشگاه را قوی‌تر می‌کند.

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل دانشگاه تربت حیدریه خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل با دانشگاه‌های بسیاری در جهان در ارتباط هستیم و تحرک بین‌المللی استاد و دانشجو نیز با یک دانشگاه کانادایی داشته‌ایم. یکی از اقدامات نوآورانه دانشگاه تربیت حیدریه جذب دانشجو با بورسیه است. تلاش می‌کنیم یکی از صنایع مطنقه دانشجویانی که وارد دانشگاه ما می‌شوند را بورسیه کنند. معمولا این صنایع در تربت حیدریه، مشهد و به طور کلی خراسان رضوی فعالیت دارند.

گوهری‌منش گفت: در حوزه کارورزی و کارآموزی نیز ابتکار عمل داشته‌ایم، دفتر ارتباط به صنعت دانشگاه تربیت حیدریه تمامی دانشجویان را با استفاده از یک سیستم توسعه فردی پایش و پالایش می‌کند.