نمایشگاه مدیکال هند (Medicall, hospital needs expo) از امروز شنبه ۱۵ مهر ماه به مدت سه روز در دهلی نو برگزار می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی در این نمایشگاه، به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های خود در این حوزه می‌پردازند.

به گزارش اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه بین‌المللی مدیکال هند از ۱۵ تا ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در دهلی نو، پذیرای شرکت‌هایی از نقاط مختلف دنیا است که دستاوردها و محصولات خود را در زمینه مدیریت پسماندهای زیست‌پزشکی، تختخواب، برانکارد، صندلی چرخدار، آمبولانس، اتوکلاو، پرینترهای سه‌بعدی، دستگاه‌های دیالیز، تصویربرداری و رادیولوژی، ایمپلنت‌ها، پمپ‌های تزریق، تجهیزات جراحی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات آندوسکوپی، پوشاک بیمارستانی، توانبخشی و فیزیوتراپی و … در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۶ شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های خود در این حوزه پرداخته‌اند.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این پاویون به نمایش درآمده است، به این شرح است:

آوا یکتا سامانه نوین (آویتا)

این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۶ با هدف طراحی و تولید انواع تجهیزات پیشرفته پزشکی و توان‌بخشی تأسیس ‌شد.

طراحی و ساخت اولین ویلچر الیاف کربنی فوق سبک در ایران موسوم به کربوران، محصول دانش‌بنیان این شرکت است.

بیتامد

هلدینگ بیتامد بیش از ۱۰ سال است که در شرق ایران به طور فعال در بازار ایران فعالیت می‌کند.

این شرکت دانش‌بنیان تنها تولیدکننده سوزن‌های نمونه‌برداری از جمله سوزن جمشیدی، سوزن آسپیراسیون، سوزن نیمه اتوماتیک، سوزن شیبا، سوزن پورت شیمی درمانی و چاقوی چشم پزشکی در ایران است.

پرتو دانش آسمان

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های مغز و اعصاب فعالیت می‌کند. تولید دستگاه الکتروانسفالوگراف یکی از زمینه‌های فعالیت این شرکت است.

پویندگان راه سعادت

این شرکت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد و در زمینه طراحی و تولید مانیتورهای علائم حیاتی، سانترال مرکزی، الکتروکاردیوگراف، ونتیلاتور، الکتروشوک، ترمومتر دیجیتال، کمپرسور پزشکی و مرطوب‌ساز تنفسی فعالیت می‌کند.

مهندسی کاوندیش سیستم

این شرکت در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و فعالیت خود را با هدف تولید و طراحی تجهیزات پزشکی آغاز کرد و نخستین طراح و تولیدکننده دستگاه جراحی الکتریکی-الکتروکوتر در ایران است. الکتروکوترهای تولید شده این شرکت، تحت سخت‌ترین آزمایش استانداردهای جهانی قرار گرفته و توسط معتبرترین جراحان ایرانی تایید شده است.

نبض هوشمند سلامت

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های داروخانه‌ای و مراقبت خانگی فعالیت می‌کند.

گوشی پزشکی دیجیتال فراهوشمند، گوشی پزشکی دیجیتال و دستگاه سونوگرافی قابل حمل، از جمله محصولات این شرکت است.