به گزارش اتاق خبر شرکت دادماتک، سید محمد باقر سجادی مدیرعامل این شرکت بیان کرد: داده‌پردازان مبتکر آکام یک شرکت دانش‌بنیان نوع یک است که تحت برند دادماتک محصولات هوش مصنوعی عرضه می‌کند، همچنین خدماتی برای بهبود و تحلیل محتوای مورد نظر مشتریان ارائه می‌دهد. تاکنون ۵ محصول دانش‌بنیان را به همت متخصصان و اعضای هیئت علمی توسعه دادیم که یکی از آنها «خبرجوی» نام دارد و اولین سامانه هوش مصنوعی تحلیل خبر است. خبرجو انواع خدمات هوش مصنوعی برای تحلیل اخبار به صورت برخط ارائه می‌کند.

وی افزود:یکی دیگر از محصولات دادماتک «چت یار» نام دارد که سامانه پشتیبانی از مشتریان به شمار می‌رود. این محصول مبتنی بر هوش مصنوعی چت بات ارائه می‌کند که مدیریت داخلی در سازمان‌ها و ارتباط با مشتریان را بهینه‌ و موثر می‌سازد. همچنین محصولی تحت عنوان «خرید یار» عرضه کرده‌ایم که برای اولین بار در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت دادماتک عنوان کرد: خرید یار نظرات کاربران را تحلیل می‌کند و از ابعاد مختلف به آنها می‌پردازد. کاربر لینک صفحه محصول از یکی از فراهم‌کنندگان اینترنتی وارد خرید یار می‌کند، سیستم به صورت هوشمند و آنلاین تمامی نظرات را خزش و تحلیل کرده و ارزیابی نهایی ارائه می‌دهد. محصول دیگر شرکت دادماتک «فیک نیوز» است که اخبار جعلی را تشخیص می‌دهد.

سجادی خاطر نشاد کرد: محصول «نویسه» اصلاحگر املایی و معنایی زبان فارسی است. تمامی محصولات طی سه سال و با کمک همکاران جوان، متخصص و باانگیزه دادماتک در دانشگاه علم و صنعت و  دانشگاه‌های معتبر کشور توسعه دهد. امیدواریم نقشی موثر در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنیم.