به گزارش اتاق خبر شرکت نیرومند پلیمر، مهدی پورقاضی مدیرعامل این مجموعه بیان کرد: شرکت مهندسی نیرومند پلیمر سال ۱۳۵۲ پروانه فعالیت گرفته است و یک شرکت قدیمی به شمار می‌آید. ابتدا شرکت در تهران مستقر بود اما در حال حاضر به شهرک صنعتی عباس‌آباد منتقل شده است. محصول تولیدی اصلی شرکت آمیزه‌های پلیمری است که با نام کامپاند هم شناخته می‌شوند. درواقع به مواد پلیمری معمولی افزودنی‌های شیمیایی و معدنی اضافه می‌شود تا مشخصات فنی مطابق با نیاز مشتری پیدا کند. برای مثال سپر اتومبیل باید ضربه‌پذیری بالایی داشته باشد و در مقابل فرابنفش خورشید مقاوم باشد، بنابراین افزودنی‌های مورد نیاز را به پلیمر معمولی اضافه می‌کنیم تا این ویژگی‌ها در پلیمر نهایی به وجود بیاید.

وی با اشاره به این که شرکت نیرومند پلیمر یک شرکت دانش‌بنیان است، افزود: شرکت حدود ۳۰۰ قلم محصول مختلف تولید می‌کند که شامل آمیزه‌های مختلف پلیمری بر پایه‌های پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، ای‌بی‌اس، پلی آمید و پلی‌کربنات است. جدیدترین محصول شرکت محصول بایو یا زیست‌پایه است که از مواد  گیاهی تجدیدپذیر مانند نشاسته در ساخت آن استفاده می‌شود. مشتریان شرکت نیرومند پلیمر صنایع خودرو، لوازم خانگی، بسته‌بندی و الکتریکی است.

مدیرعامل شرکت نیرومند پلیمر اظهار کرد: تیم پلیمری و واحد تحقیق و توسعه شرکت بر توسعه فناوری و نوآوری متمرکز هستند. شرکت به طور کلی ۶۰۰ مشتری داخلی و خارجی دارد، محصولات شرکت به ۸ کشور شامل عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌شود. ۱۷۰ نفر در نیرومند پلیمر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. ظرفیت تولید شرکت ۲۶ هزار تن است اما در حال حاضر ۱۸ هزار تن در سال تولید محتوا می‌کند.

شرکت نیرومند پلیمریک واحد صنعتی است که پروانه تاسیس خود را در بهمن ماه ۱۳۵۱ از وزارت صنایع دریافت کرد. این شرکت از اواسط دهه ۷۰ شروع به تولید قطعات صنعتی پلاستیکی و قطعات خودرو و همزمان شروع به تولید مواد اولیه مهندسی تقویت شده و پر شده برای واحدهای قطعه‌ساز خودرو و واحدهای صنعتی دیگر کرد. ویژگی مواد پلاستیک مهندسی این است که دارای مشخصات فنی برتری نسبت به پلاستیک های معمولی است.