به گزارش اتاق خبر شرکت دانه چین، منصور زهره وندی مدیر مالی و عضو هیئت مدیره این شرکت بیان کرد: شرکت دانه چین تولیدکننده انواع خوراک دام و طیور است و از سه سال پیش شروع به تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی کرده است. در حال حاضر برای ۱۲۰ هزار راس دام صنعتی مجموعه بنیاد مستضعفان مکمل‌های ویتامینه و معدنی تولید می‌کنیم و مذاکراتی نیز برای تامین این نوع مکمل‌ها با دامداران دیگر داشته‌ایم.

وی در خصوص نهاد‌ه‌های دامی افزود: واردات در این حوزه را از سال گذشته شروع کردیم و در مجموع ۴۵ هزار تن جو و ذرت از روسیه وارد کردیم. در سال جاری نیز  ۴۶ هزار تن ذرت، ۱۰ هزار تن جو و ۶۰ هزار تن کنجاله سویا از برزیل وارد می‌کنیم. هدف دانه چین این است که تبدیل به تامین‌کننده مطمئنی برای تولیدکنندگان دام و طیور در استان مرکزی و استان‌های اطراف شود و در موقعیت‌های حساس از تولیدکننده پشتیبانی کند.

مدیر مالی شرکت دانه چین عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ما این است که از مشتری دعوت می‌کنیم تا روند تولید محصولات را در مجموعه ببیند، بدین ترتیب مشتری از نزدیک برندهای مواد اولیه و مکمل‌های مورد استفاده در محصول را مشاهده می‌کند و اعتمادش جلب می‌شود. باتوجه به این که شرکت دانه چین واردکننده است، ثبات اقلام مصرفی را در تولید حفظ می‌کند این امر منجر به افزایش راندمان بخش دامپروری و طیور می‌شود.

زهره‌وندی در خصوص مشکلات پیرامون صنعت تولید خوراک دام و طیور گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما تامین ارز برای اقلام وارداتی است. این امر خرید مواد اولیه را به تاخیر می‌اندازد، اگر این مشکل رفع شود، در تولید و توزیع هیچ مشکلی نداریم. تامین ارز برای نهاده‌ها در اولویت قرار دارد و قول‌های مساعدی نیز از وزارت جهاد کشاورزی و سیستم بانکی کشور داده شده اما مشکلات همچنان ادامه دارد.

شرکت دانه چین از ۱۳۵۵ شروع به فعالیت در حوزه تولید و عرضه خوراک دام و طیور کرده و بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان مرکزی است.