به گزارش اتاق خبر شرکت کرفت مولر، سینا زرنیخی مدیر عامل این شرکت بیان کرد: کرفت مولر در حوزه تولید مقاطع لاستیک از جنس ای پی دی ام برای پروفیل‌های در و پنجره یا لاستیک درزگیر فعالیت می‌کند. سال‌هاست که با صنعت خودروسازی همکاری داریم و لاستیک‌های مخصوص پنجره نیز تولید می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۱۰ سال محصولات را از ترکیه وارد کشور می‌کردیم چراکه این ترکیب در ایران وجود نداشت و تنها در انحصار ترکیه و آلمان بود. بنابراین به فکر انتقال فناوری از ترکیه به ایران افتادیم و در نهایت موفق به واردات قالب‌ها، متریال و کامپاند مورد نیاز این حوزه به کشور شدیم. تیم تولید را نیز برای آموزش به ترکیه بردیم تا فوت و فن کار را به خوبی یاد بگیرند. در حال حاضر محصول با کیفیت ترکیه در ایران تولید می‌شود.

زرنیخی در خصوص مزایای محصولات شرکت کرفت مولر در مقایسه با رقبا عنوان کرد: در حوزه لاستیک پخت متریال از اهمیت بالایی برخوردار است. پخت متریال در شرکت‌های رقیب به شکل نمک مذاب است، درواقع پخت لاستیک در غرقابه نمک انجام می‌شود. کرفت مولر مجهز به سیستم‌های نوینی است که پخت لاستیک را به صورت برقی انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت کرفت مولر ظهار کرد: پخت به روش برقی تکنولوژی آلمان است و خط فرایند آن به طور کامل از آلمان وارد شده است. لاستیکی که به روش برقی پخته شده است، مزایای بسیاری نسبت به لاستیکی دارد که به شکل نمک مذاب پخت می‌شود، رنگ آن به مرور زمان سفید نمی‌شود، اختلاف طول نیز پیدا نمی‌کند و همچنین عمر مفید بیشتری دارد.

وی اذعان کرد: در اکثر صنایع لاستیک مورد استفاده نباید چرب باشد اما در حوزه در و پنجره به لاستیک روغن اندود نیاز است و باید روغنی باشد. بنابراین به فناوری نوینی در این حوزه نیاز بود.  واردات تجهیزات خط تولید به دلیل تحریم‌ها با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد، بخشی از خط تولید سال‌ها قبل وارد کشور شده بود اما خط خوابیده بود. بنابراین بخشی از خط را با استفاده از بومی‌سازی تکمیل کردیم و خط تولید واسط ایجاد شد تا عملیات مورد نیاز را انجام دهد.