به گزارش اتاق خبر گروه گردشگری آلفا، سهراب خردمند، مدیر عامل این مجموعه بیان کرد: شرکت آلفا آفرود حدود ۱۰ سال پیش تاسیس شد و اخیرا یک لاین تولید جدید اضافه کردیم که اولین یدک‌کش خارج از جاده یا کمپر آفرودی ایران را تولید می‌کند. صفر تا ۱۰۰ این محصول تولید داخل است و در آلفا آفرود ساخته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دو مدل محصول تولید می‌کنیم که شامل کیوب ۴۰۰ و کیوب ۲۰۰ است. کیوب ۴۰۰ مخصوص خارج از جاده و کیوب ۲۰۰ برای حمل بار طراحی شده است و مشتریان با توجه به نیاز می‌توانند یکی از آنها تهیه کنند. هر دو محصول به طور کامل در ایران تولید می‌شوند، طراحی این دو کیوب از نمونه‌های خارجی اقتباس گرفته شده است.

خردمند عنوان کرد: حوزه فعالیت تخصصی شرکت در زمینه گردشگری و سفرهای طبیعت‌گردی خاص است. تورها باتوجه به فصل و موقعیت‌های آن در اقصی نقاط ایران و با خودروهای دو دیفرانسیل برگزار می‌شوند. فروشگاه لوازم کمپینگ باتوجه به نیاز مشتریان ایجاد شد.

مدیرعامل گروه گردشگری آلفا خاطر نشان کرد: در حوزه تولید کمپر رقیب داخلی وجود ندارد، سایز و ابعاد این محصولات با توجه به شرایط آفرود طراحی شده و در ایران نمونه مشابهی ندارد.

وی در خصوص مشکلات و چالش‌های حوزه تولید گفت: مشکل اصلی نبود متریال درست و خوب در بازار داخلی است. برای مثال پروفیل‌های قدیمی بسیار باکیفیت‌تر از نمونه‌های امروزی بودند. از سوی دیگر برخی از قطعات به کار رفته در کمپرها مانند لاستیک و کوپلینگ باید خارجی باشند چون کیفیت بالاتری دارند، از این رو نرخ ارز و نوسانات آن تاثیر چشمگیری بر فیمت نهایی می‌گذارد.