به گزارش اتاق خبر فلای آفرود، پیام خردفلاح، مدیرعامل این شرکت بیان کرد: فلای آفرود در حوزه ساخت تجهیزات آفرود فعال است. تمامی محصولات تولید خودمان است و به هیچ عنوان محصولی را وارد کشور نمی‌کنیم. روند کار بدین شکل است که مشتری پیش ما می‌آید و طرح مورد نظر خود را نشان می‌دهد، محصول را به صورت دستی مدل‌سازی، قالب‌گیری و تولید می‌کنیم و درنهایت قطعه را روی ماشین نصب می‌کنیم.

وی افزود: تمامی محصولات شامل گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و اگر قطعه‌ای آسیب ببیند، جایگزین، تعمیر یا اصلاح می‌شود. بیش از ۴۰ تا ۵۰ مدل محصول در حوزه تجهیزات آفرود تولید می‌کنیم. تمامی ماشین‌های آفرود نیازمند فندر دور گلگیر هستند و فلای آفرود تجهیزکننده اصلی در این حوزه به شمار می‌رود. زره بدنه محصول دیگر ماست که برای انواع خودروها تولید می‌کنیم و هیچگونه نمونه داخلی ندارد.

خردفلاح در پاسخ به پرسش خبرنگار در رابطه با مزیت رقابتی محصولات فلای آفرود گفت: در حال حاضر رقیب زیاد داریم. یکی از معضلاتی که ما داخل ایران داریم این است که تولیدکننده وقت می‌گذارد، طراحی، مدل‌سازی و قالب‌گیری می‌کند و قطعه‌ای تولید می‌کند اما درنهایت رقبا خیلی راحت محصول تولیدی مار را می‌گیرند و با کیفیت بسیار پایین‌تر و نصف قیمت در بازار عرضه می‌کنند. مشتریان می‌دانند که اگر محصول باکیفیت می‌خواهند باید سراغ ما بیایند و محصولات بازاری در هر جایی در دسترس هستند.

مدیر عامل فلای آفرود در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بیان کرد: این امر تاثیر به سزایی در تولید داشته است، ۱۰ سال پیش هر بشکه رزین یک میلیون و ۲۰۰ قیمت داشت اما در حال حاضر ۱۷ میلیون شده است. یعنی هزینه مواد اولیه ۱۷ برابر شده اما قیمت محصولات تولیدی اخیرا دو برابر شده است. این امر باعث می‌شود که حاشیه سود تولیدکننده به شدت کم شود با این حال مجبوریم برای رقابت در بازار با حداقل سود کار کنیم.