به گزارش اتاق خبر شرکت روشن، مهدی نریمانی سرپرست بازاریابی این شرکت بیان کرد: شرکت هوش مصنوعی روشن از سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرده و در حوزه تحلیل داده‌های صوتی، تصویری و متنی محصولات مختلفی را عرضه می‌کند. این محصولات مبنی بر فناوری یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق هستند. شرکت روشن با مجموعه‌های مختلفی مانند ورزش سه، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، مجموعه آپارات، فیلیمو، ذره‌بین و… در حال همکاری است.

وی در خصوص حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حوزه رسانه و روابط عمومی عنوان کرد: این رویداد شرکت‌ها را در فضایی در کنار یکدیگر جمع کرده تا بتوانند به صورت B2B  مشتریان بالقوه و شرکای تجاری جدیدی پیدا کنند. این بستر باعث می‌شود همکاری‌های بیشتری میان شرکت‌ها رقم بخورد، محصولات بهتر معرفی شوند و درنهایت روند رشد شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد.

شرکت دانش‌بنیان راهکار پردازش ژرف در سال ۱۳۹۵ با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی و با همت گروهی از پژوهشگران و متخصصان جوان فعالیت خود  را آغاز کرد. این شرکت در سال‌های بعد با نام تجاری «روشن» دایره فعالیت‌های خود را گسترش داد و توانست اعتماد بسیاری از کسب و کارها و سازمان‌ها را به دست آورد.