به گزارش اتاق خبر گروه صعتی آتام ، مسعود فیروزی معاونت بازرگانی این شرکت اظهار کرد: شرکت آرمین تجارت آیدین مهر در حوزه تولید خوراک دام و طیور و زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ فعال است. یکی از برنامه‌های آتی ما ورود به زنجیره تولید تخم مرغ و گوشت قرمز است. دفتر مرکزی در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و با بیشتر استان‌های شمال غرب کشور همکاری داریم البته دفتر بازرگانی آتام در تهران است. آتام به اکثر کارخانجات، مرغداران و دامداران نهاده عرضه می‌کند و همچنین عرضه‌کننده نهاده‌ها در سامانه بازارگاه است.

وی در خصوص مشکلات و چالش‌های این حوزه بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های دام و طیور کشور وارداتی است و از کشورهای روسیه، اوکراین، برزیل  و آرژانتین تامین می‌شود. به دلیل مشکلات ارزی در کشور، واردات این نهاده‌ها با نوسانات بسیاری مواجه است بنابراین به شکل پایدار به این نهاده‌ها دسترسی نداریم. نیاز اصلی یک واحد تولیدی مواد  اولیه است و اگر در دسترس نباشد، تولید تعطیل می‌شود. تامین مواد  اولیه از مشکلات اصلی خوراک دام و طیور است که ریشه در مشکلات ارزی دارد.

فیروزی افزود: قیمت‌گذاری دستوری نیز بی‌تاثیر نیست اما این امر نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته و دولت بهتر با تولیدکننده ارتباط می‌گیرد. در حال حاضر قیمت دستوری با قیمت نهایی فاصله زیادی ندارد. نسبت عرضه و تقاضا قیمت‌ها تقریبا نزدیک است. سال‌های گذشته مشکلاتی ‌در این خصوص داشتیم و قیمت‌های دستوری بسیار پایین‌تر از قیمت‌های نهایی بود.  قیمت بالا محصول نهایی در این حوزه به ۴۰ روز قبل برمی‌گردد، زمانی که نهاده در بازار کم است که منجر به کاهش تولید می‌شود. وقتی که عرضه کم است اما تقاضا بالاست نیز قیمت محصول نهایی افزایش می‌یابد.

اولین فعالیت گروه صنعتی آتام در زمینه صنعت دام و طیور، تقریبا به ۴۰ سال پیش برمی‌گردد. زمانی که روش‌های نوین مرغداری و تولید دان مانند امروز در کشور شکل نگرفته بود. مواد اولیه دان مورد نیاز مرغدار با استفاده از آسیاب و میکسر مخلوط شده و به صورت آردی تحویل مرغداری می‌شد. اولین واحد تولید دان آماده مرغ گوشتی این شرکت در سال ۱۳۸۰ خورشیدی با استفاده از دستگاه‌ها و خطوط تولید پیشرفته اروپایی شروع به فعالیت کرد.