به گزارش اتاق خبر پتروشیمی اصفهان،  سید محمد موسوی کارشناس روابط عمومی پتروشیمی اصفهان بیان کرد: فعالیت مجموعه از سال ۷۰ شروع شده و  اولین شرکت اروماتیک ایران است که در حوزه حلال‌ها کار می‌کند. مواد اولیه مورد نظر نیاز ما به صورت پلتفرمی تامین می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی اصفهان همجوار پالایشگاه اصفهان است و مواد اولیه به صورت پلتفرم از پالایشگاه گرفته شده و به صورت رافینت به آنها برگشت داده می‌شود. رافینت همان بنزین سوپر است.

موسوی اظهار کرد: در پتروشیمی اصفهان با استفاده از مشتقات رافینت موادی مانند بنزن، تولوئن، ارتوزایلین و پارازایلین تولید می‌شود. حدود ۶۰ درصد از محصولات بنزین سوپر وارد شده به پتروشیمی را می‌گیریم و رافینت ۴۰ درصد به صورت پلتفرمی به پالایشگاه برمی‌گردد.

کارشناس روابط عمومی پتروشیمی اصفهان عنوان کرد: در پالایشگاه افزودنی‌های خاصی به رافینت ۴۰ درصد اضافه می‌شود و درنهایت تبدیل به بنزینی می‌شود که در پمپ بنزین‌ها موجود است.

وی با اشاره به این اکثر حلال‌ها در پتروشیمی اصفهان تولید می‌شوند، افزود: مواد اولیه مورد نیاز ما به صورت پلتفرمی تامین می‌شود و وابستگی به کشورهای خارجی نداریم، گاهی اوقات قطعات صنعتی وارد می‌کنیم. محصولات پتروشیمی اصفهان به ترکیه، مصر، آفریقای جنوبی، چین، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

موسوی در خصوص طرح توسعه پتروشیمی اصفهان بیان کرد: توسعه تولید فنول یکی از طرح‌های توسعه پتروشیمی اصفهان است. زمینی در عسولیه خریداری شده و قصد داریم شعبه دیگری از پتروشیمی را در پارس جنوبی راه‌اندازی کنیم.

شرکت پتروشیمی اصفهان یک شرکت سهامی عام است که در ۲۸ دی ۱۳۷۱ با هدف تولید محصولات آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارازایلین و مخلوط زایلین تأسیس شد. در هنگام آغاز کار، با راه‌اندازی این طرح، ۱۳ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شدند.