به گزارش اتاق خبر شرکت بایولوئنس، میلاد مهدویان مدیر افزودنی‌های خوراک دام و طیور در شرکت توسعه بن‌دا فراور بیان کرد: بایولوئنس اولین تولیدکننده آنزیم در مقیاس صنعتی در کشور است، این ماده در صنایعی مانند شوینده الکلی، نشاسته، نساجی، چرم، لبنیات فراورده‌های گوشتی و دام و طیور به کار می‌رود.

وی با اشاره به این که بایولوئنس بزرگ‌ترین تولیدکننده پروبیوتیک برای انواع صنایع است، اظهار کرد: اکثر رقبای ما آنزیم را به شکل محصول قابل مصرف وارد کشور می‌کنند یا محصولات غلیظ را رقیق، بسته‌بندی و سپس وارد بازار می‌کنند. باتوجه به این که تولیدکننده آنزیم هستیم، درگیر فرآیند بازرگانی و واردات نمی‌شویم بنابراین محصول ما برای مشتریان در دسترس است.

مهدویان عنوان کرد: یکی از مزایای محصولات تولید داخل، قیمت رقابتی آنهاست. محصول ما علاوه بر قیمت اقتصادی، بهره‌وری و کیفیت بالایی نیز دارد و قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی و آسیایی موجود در بازار است. صادرات این محصول از ۶ ماه پیش شروع شده است و صنعت نشاسته روسیه و صنعت شوینده در ترکیه از مشتریان ما به شمار می‌روند.

مدیر افزودنی‌های خوراک دام و طیور بایولوئنس در خصوص مشکلات و چالش‌های حوزه‌ تولید گفت: بزرگ‌ترین مشکل عدم ثبات اقتصادی است که مانع از برنامه‌ریزی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود. وقتی مصرف‌کننده وضعیت خوبی نداشته باشد، به تبع تولیدکننده نیز وضعیت خوبی ندارد. وقتی مرغدار نتواند از ثبات اقتصادی بهره ببرد، برای سرمایه‌گذاری و توسعه انگیزه ندارد که این امر بر تولیدکننده نیز اثر می‌گذارد.

وی افزود: وقتی دولت برای برخی محصولات قیمت دستوری وضع می‌کند، عملا راهی برای سرمایه‌گذاری جدید یا بهبود کیفیت باقی نمی‌ماند. این امر باعث می‌شود مرغدار و دامدار فکر استفاده از محصولات باکیفیت را دور بیندازد چراکه این کار هزینه‌ها را افزایش می‌دهد اما تغییری در درآمد ایجاد نمی‌کند. بزرگ‌ترین کمکی که دولت می‌تواند به صنعت دام و طیور کند این است که دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد.

بایولوئنس در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و اولین تولیدکننده‌ آنزیم در داخل کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ پروبیوتیک در خاورمیانه به شمار می‌رود.