به گزارش اتاق خبر شرکت پردازش اطلاعات کیان ایرانیان،  الهام گلستانی مدیر کسب و کار این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: شرکت پردازش اطلاعات کیان ایرانیان در حوزه هوش مصنوعی و طراحی و  آموزش موتورهای جستجوی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. موتورهای هوش مصنوعی همواره به داده نیاز دارند تا آموزش داده شوند. فعالیت ایراپرداز به شکل کرود سورسینگ یا جمع‌سپاری است.

وی افزود: مجموعه‌ای از کاربران در سایت ثبت‌نام کرده‌اند و در قبال وظایفی که انجام می‌دهند، هزینه دریافت می‌کنند. شرکت ما مجموعه‌ای از سرویس‌ها و محصولات را ارئه می‌دهد که سرویس تبدیل عکس به متن یکی از آنهاست. سرویس ocr متن تایپ شده و متن دست‌نویس ارائه می‌دهد. مزیت رقابتی ما سرویس او سی آر دست‌نویس است که از پیشروان این حوزه به شمار می‌رویم چراکه فعالیت زیادی در زمینه دست خط فارسی انجان نشده است.

گلستانی عنوان کرد: سرویس صوت به متن asr از محصولات دیگر شرکت است که برای فیلم‌نت زیرنویس انجام می‌دهد. تبدیل آدرس‌های متنی به لت و لانگ و برچسب زدن متن، تگ صفحات وب، تولید محتوا، خلاصه‌سازی محتوا، تخصیص داشبوردهای مدیریتی  و تحلیل دیتا در فرمت‌های از دیگر خدمات ماست. پرواکت سامانه مدیریت اسنادمان است که امکان آپلود هر سند صوتی، تصویری و متنی را به کاربر می‌دهد و خروجی را به شکل او سی ار و ای اس ار ارائه می‌کند. در این نرم‌افزار کاربر می‌تواند دسترسی و فرایند تعریف کند، این سامانه بر اساس نیاز کارفرما شخصی‌سازی می‌شود، همچنین ویژگی براساس نیاز کارفرما قابل تعریف است.

شرکت دانش‌بنیان پردازش اطلاعات کیان ایرانیان بستری هوشمند برای اشتغال‎آفرینی و پاسخگویی به نیاز کسب و کارهایی که خواستار حل مسئله بزرگ خود با جمع‌سپاری پروژه‌ها و انجام دقیق و سریع آنها هستند، ایجاد کرده است.