به گزارش اتاق خبر شرکت نانو صنعت اوژن، امین آرونی مدیرعامل این شرکت بیان کرد: محصولات شرکت نانو صنعت اوژن تحت برند اوژن در چهار گروه ساختمانی، خودرویی، منسوجات و چوب و ترمووود تولید می‌شوند. بالغ بر ۲۰۰ نوع مختلف محصول از جمله انواع رنگ، چسب‌های ساختمانی، چسب بتن، چسب کاشی، انواع عایق رطوبتی، افزودنی‌های بتن، روان‌کننده‌ها، ژل‌های میکروسیلیس و محلول‌های آب‌گریزکننده سطوح  تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در داخل و خارج از کشور محصولات مشابهی مانند محصولات اوژن تولید وجود دارد، البته به دلیل کاهش واردات، محصولات خارجی در بازار موجود نیست و فضا برای تولیدکنندگان داخلی بازتر شده است. شرکت نانو صنعت اوژن با ایجاد نوآوری‌ و فرمولاسیون‌های مختلف سعی دارد محصولاتی متمایز، بهتر و باکیفیت‌تر از رقبا تولید کند. تولید محصول در اوژن راه‌حل محور است و براساس هر پروژه‌ و نیاز مشتری راه‌حل منحصر به فرد و محصول ویژه‌ای ارائه می‌دهیم. محصولات عمومی نیز تولید می‌کنیم اما سفارشی‌سازی محصولات نیز برای مشتریان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نانو صنعت اوژن در خصوص مزایای این شرکت در مقایسه با رقبای داخلی اظهار کرد: سرعت عمل بالا، منحصر به فرد بودن، تنوع محصولات و قیمت رقابتی از جمله برتری‌های اوژن است. اوژن چند محصول منحصر به فرد دارد که به صورت انحصاری در کشور تولید می‌شود، لاستیک مایع و ایزوگام مایع دو نمونه از این محصولات منحصر به فرد هستند که کیفیت، کارایی و کشسانی بالایی دارند و برخی برندهای داخلی آنها را بدون لیبل خریداری می‌کنند و به نام خود می‌فروشند.

آرونی در خصوص چالش‌های موجود در مسیر تولید عنوان کرد: مواد اولیه برخی از محصولات از کشورهای خارجی تامین می‌شود که گاهی اوقات در بازار موجود نیست. بنابراین تولیدکننده مجبور است برای جلوگیری از بروز مشکل در روند تولید، مواد اولیه بیشتری خریداری کرده و دپو کند. تولیدکنندگان در کشور مشکلات زیادی دارند و به همین دلیل دولت باید حمایت بیشتری از آنها کند، این حمایت‌ها همیشه مادی نیستند. دولت‌ می‌تواند در مسائل اداری، بیمه، مالیات، مجوزها و ثبت برند تسهیل‌گری کنند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر شرکت نانو صنعت اوژن با آن دست و پنجه نرم می‌کند، روند بسیار طولانی ثبت برند است. از سه سال قبل برای ثبت برند  اقدام کردیم و هر بار به بهانه‌ای ثبت آن را به تاخیز می‌اندازند. چنین مشکلات و چالش‌هایی تولیدکننده را به شدت خسته و ناامید می‌کند، اگر دولت نمی‌تواند کمکی به تولیدکننده کند، حداقل چوب لای چرخ تولید نگذارد.

شرکت نانو صنعت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده و یکی از تولیدکنندگان برتر حوزه شیمی ساختمان یا مواد شیمیایی ساختمان در کشور به شمار می‌رود.