یکصد و هفتاد و نهمین فراخوان پژوهشی با عنوان «توسعه دانش فنی عامل انتقال ژن» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی، مفهوم ژن‌درمانی به معنای جایگزینی یک ژن جهش‌یافته بیماری‌زا با یک نسخه سالم از آن ژن است. این روش یکی از امیدوارکننده‌ترین روش‌ها برای درمان اختلالات ژنتیکی و اکتسابی است. پژوهش‌های بسیاری روی حامل‌های ویروسی به عنوان حامل‌های ماده ژنتیکی انجام شده است. با وجود اینکه این حامل‌ها ظرفیت بالایی در انتقال و بیان ژن از خود نشان داده‌اند، اما مشکلاتی به همراه دارند که منجر به ظهور حامل‌های انتقال ژن غیرویروسی شده است.

طرح پژوهشی حاضر به منظور توسعه ساختاری بر پایه کربن دات، ارتقا این ساختار و بهینه‌سازی آن تعریف شده است. در این پژوهش از مجری انتظار می‌رود که ابتدا به طراحی و سنتز شیمیایی نانوساختار پرداخته و در ادامه، پس از مشخصه‌‍‌‌یابی نانوساختارها، آزمایش‌های پژوهش‌های سلولی را انجام دهد و در گام آخر، به بهینه‌سازی ساختار مورد نظر پرداخته و به ساختاری با میزان ترنسفکشن بالای ۵۰ درصد و زنده‌مانی سلولی بالاتر از ۸۰ درصد دست پیدا کند.

شرکت در این فراخوان پژوهشی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزام‌های این نیاز پژوهشی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

گروه‌های پژوهشی تا روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir  ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری بومرنگ با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۳۹۷۳۴ و ۰۲۱۶۶۵۳۳۸۶۴ تماس بگیرند.