به گزارش اتاق خبر شرکت مهندسی محیا پرداز،  محمدرضا مصباحی  برنامه نویس ارشد شرکت محیا پرداز بیان کرد: فعالیت ما در شهرسازی به سه حوزه تقسیم می‌شود. یکی از حوزه‌های فعالیت ما انجام فرایندهای شهری مثل کمیسیون‌های ماده ۱۰۰،  املاک و حفاری است که براساس فرایندهای داخلی شهرداری انجام می شود.

وی افزود: مدیریت داده‌های مکانی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت ماست که در آن تمام داده‌های مکانی شهرداری از قبیل خطوط آب و فاضلاب، خطوط برق و خطوط گاز در یک نقشه جامع جمع‌آوری می‌شود تا سازمان‌ها براساس نیازشان سرویس بگیرند و استفاده کنند. ارائه تصاویر هوایی با استفاده از پهپاد نیز یکی دیگر حوزه‌های فعالیت ماست که براساس درخواست سازمان‌های دولتی به صورت ماهانه و سالانه تصاویر پهپادی ارائه داده می‌شود.

برنامه نویس ارشد شرکت محیا پرداز اظهار کرد: برنامه ژئونیک جدیدترین محصول ماست که مدیریت داده مکانی شهرداری‌ها را در خود جای داده است. وجه تمایز این نرم‌افزار با موارد مشابه دید سه‌بعدی آن است. تصاویر هوایی پهپادها نیز در این در برنامه قابل نمایش است. تشخیص تغییرات یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه فرد ژئونیک است که براساس داده‌های سه‌بعدی تغییرات ایجاد شده را شناسایی و جزئیات را اضافه می‌کند. این تغییرات  در برنامه شهرسازی وارد شده و برای تحقیقات بیشتر به کارشناس مربوطه ارجاع داده می شود.