توافق‎نامه همکاری مشترک میان شرکت فاضلاب تهران و دانشگاه علم و صنعت ایران، به‌منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و اجرایی امضا شد.
به گزارش اتاق خبر شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این تفاهم‌نامه امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه به امضای عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران و داوود یونسیان معاونت پژوهشی و تعاملات صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران رسید.

در این تفاهم نامه، اجرای طرح‌های پژوهشی‎‌ مورد نیاز شرکت فاضلاب با تاکید بر اجرایی‌شدن یافته‌های پژوهش در مقیاس کاربردی و همچنین ارائه نظر کارشناسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی و اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

تدوین و انتشار مقالات علمی، هماهنگی برای استفاده از امکانات آزمایشگاهی،کارگاه ها، انجام بازدیدهای متقابل علمی، توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های نوین مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب، همکاری برای معرفی فناوری‌ها، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین شرکت فاضلاب نیز از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم نامه است.

همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مرتبط با طرح‌ها و پروژه‌ها در زمینه صنعت آب و فاضلاب، همکاری در ایجاد دوره های فرصت مطالعاتی صنعتی برای اساتید و فرصت مطالعاتی دانشگاهی برای خبرگان صنعتی از دیگر موارد تفاهم‌نامه مشترک میان شرکت فاضلاب تهران و دانشگاه علم و صنعت ایران است.