به گزارش اتاق خبر امیدبوم،  سعید معتمدی مدیرپروژه امیدبانک با اشاره به این که نرم‌افزار متعلق به امیدبوم بانک سپه است، بیان کرد: امیدبانک یک اپلیکیشن نئوبانکی است و سرویس‌های غیرحضوری مانند افتتاح حساب غیرحضوری، انواع سرویس‌های بانکی و فرابانکی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: در نسخه اولیه که در حال حاضر راه‌اندازی شده سرویس «نانی نو» ، «داریک» ،خرید شارژ و بسته اینترنتی  فعال است که کاربران با مراجعه به آن می‌توانند لیست تراکنش کارت‌هایی که با آنها خرید نان انجام داده را پیدا کنند. همچنین امکان مشاهده جزییات لیست تراکنش‌ها و امتیازدهی به نانوایی نیز وجود دارد. و کاربر گزارش و شناخت دقیقی از وضعیت خرید نان دریافت می‌کند. نانواها نیز می‌توانند در این اپلیکیشن احراز هویت کنند و لیست خرید و تسویه‌های بانکی، لیست نظرسنجی کاربران، سهمیه آرد وعملکرد کلی خود را مشاهده کنند، استمرار ارائه این سرویس‌ها باعث افزایش کیفیت و راندمان  چرخه خرید و فروش نان می‌شود.

معتمدی اظهار کرد: امیدبانک سرویس‌های درون سازمانی نیز به ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها ارائه می‌دهد که داریک نام دارد. این سرویس میزان مانده و اعتبار کاربر، لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد داریک را نشان می‌دهد. این خدمات لانچ اولیه سرویس‌های نئوبانکی ماست و در مرحله  دوم سرویس‌های حاکمیتی و بانکی و کربنکینگ مستقل امیدبانک را به زودی پیاده‌سازی خواهیم کرد.