دبیرستان دخترانه استاد حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ، روز چهارشنبه ۱۰  اسفند ماه ۱۴۰۱ در شهرستان فردیس واقع در استان البرز  طی مراسم ویژه‌ای افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ، آیین افتتاح دبیرستان دخترانه استاد حاج محمد کریم فضلی با حضور معاون سرمایه‌های انسانی گروه صنعتی گلرنگ، مشاور مسئولیت‌های اجتماعی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ، مدیر مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی گلرنگ و استاندار استان البرز، فرماندار و شهردار شهرستان فردیس، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز و ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان فردیس؛ پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، ایراد سخنرانی، اجرای برنامه‌های هنری توسط دانش‌آموزان و تقدیم بسته‌های نوشت‌افزار به تمام دانش‌آموزانی که در مراسم حضور داشتند، برگزار شد.
بنا بر این گزارش، مشاور مسئولیت‌های اجتماعی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ ضمن تشکر از همه عزیزانی که در بخش‌های مختلف به هر نحوی در ساخت این مدرسه نقش داشتند گفت: خدمت به شما مردم، خدمت به نسل جوان به خصوص دختران عزیز این مرز و بوم وظیفه ماست.
قهرمانی همچنین با هدف آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ ادامه داد: همواره استاد حاج محمدکریم فضلی می‌فرمودند “مردان بزرگ مشکل‌پسند بوده‌اند و با انجام کارهای مشکل، بزرگ و نام‌آور شده‌اند.”
وی در ادامه افزود: در حال حاضر  بیش از ۴۰۰۰۰ نفر درگروه صنعتی گلرنگ به طور مستقیم در کل کشور در بخش‌های مختلف مشغول به کار می‌باشند که این اشتغال‌زایی یکی از خدمات ارزشمند این بزرگ مرد کارآفرین می‌‌باشد.
مدیر کل  نوسازی آموزش و پرورش استان البرز  ضمن ابراز خرسندی از مشارکت گروه صنعتی گلرنگ در این پروژه عنوان کرد: به لطف خدا جریان و نهضت مدرسه‌سازی در استان البرز آغاز شده و طی یک سال گذشته قریب بر ۵۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی تقدیم دانش‌آموزان در استان گردیده است. شهرستان فردیس به لحاظ اینکه یکی از کمترین سرانه‌های فضای آموزشی را در کشور دارد، طبیعتا نقطه اول اولویت ما در استان البرز بوده است.
پورگلیان خاطرنشان کرد: دبیرستان استاد حاج محمدکریم فضلی که امروز افتتاح شد یکی از بزرگترین تیپ‌های فضاهای آموزشی استان البرز است که تلاش شده بر اساس آخرین استانداردهای  فضای آموزشی احداث گردد.
این مقام مسئول ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران در ساخت و احداث این پروژه، از مشارکت ویژه‌ی گروه صنعتی گلرنگ  تقدیر نمود.
قابل ذکر است دبیرستان دخترانه استاد حاج محمدکریم فضلی سومین مدرسه‌ای است که در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید. این مدرسه با مساحت ۴۲۰۰ مترمربع، زیربنای ۲۸۰۰ مترمربع و در ۴ طبقه و ۲۴ کلاس، مجهز به سالن اجتماعات، کتابخانه، کارگاه، آزمایشگاه، سایت کامپیوتر و نمازخانه است که یکی از مجهزترین و بزرگترین مدارس شهرستان فردیس می‌باشد.
گفتنی‌است این مراسم با حضور رییس شورای شهر فردیس، مدیر کل محترم  نوسازی آموزش و پرورش استان البرز، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز، معاون مشارکتهای مردمی مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز، معاون اجرایی مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز، ریاست آموزش و پرورش منطقه ۲ کرج و جمعی از مدیران گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.
استاد حاج محمدکریم فضلی یکی از پرافتخارترین کارآفرینان کشور می‌باشد که تاکنون با ایجاد اشتغال برای بیش از  ۴۰۰۰۰  نفر از هم‌وطنان عزیزمان، نقشی موثر در اشتغال‌زایی و تولید ملی داشته است. احداث مدرسه و اهدای بسته های نوشت افزار به دانش‌آموزان ازجمله اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه‌ای است که در راستای فرمایش ایشان که همواره می‌فرمودند: «آرزوی قلبی‌ام  این است که فرزندان ایران در آینده بین همه‌ی کشورهای دنیا سرافراز و سربلند باشند»، انجام می شود.